I bund og grund er det jo mest synd for det barn, der kommet til verden på så urimelige vilkår. Det må være svært for barnet at acceptere, når det bliver stort nok til at forstå det hele. Netop derfor synes jeg det er rimeligt nok at forældre der ønsker hjælp til at sætte børn i verden, gennemgår en form for test i forældre evner. Det samme sker jo hvis man ønske at adoptere, men det er der ingen der sætter spørgsmålstegn ved!!!
Desuden koster det samfundet rigtig mange penge at hjælpe barnløse forældre - det er noget vi ALLE betaler for gennem vores skattekroner. Så hvis man vil have den hjælp gratis, synes jeg faktisk også, at det er meget rimeligt, at de kommende forældre gennemgår en test. Og så kan det godt være, at samfundet sætter sig til dommer over, hvem der skal være forældre, og hvem der ikke skal - men hvad glæde er der ved at bære et barn i maven i 9mdr., for så at vinke farvel til det kort efter fødslen??? Det ville jo ske uanset om barnet var blevet undfanget med eller uden det offentliges hjælp!
Jeg synes, det er en meget egoistisk tankegang at have, hvis man mener alle bare skal have lov til at sætte de børn i verden, de har lyst til - uanset hvor egnet eller uegnet man er som forælder - for i sidste ende er det jo desværre børnene det går udover, og man bør da også overveje, hvad det er for et liv og tilværelse de bliver født til..
Anmeld