Barn må ikke se religiøs far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

729 visninger
4 svar
0 synes godt om
11. maj 2010

Signe1704-vb

Har i hørt om den sag hvor en far ikke må have samkvem med sit barn fordi han er medlem af pinsebevælgelsen? Hvis det er den eneste grund synes jeg det er meget forkert. Hvad synes i andre hvis vi tager udgangspunkt i det man hører i medierne (altså at det KUN er pga religionen)? Jeg kan godt se at barnet kommer til at stå mellem to religioner, men det er der altså en del der gør. Hvad hvis moderen f.eks er muslim og faderen kristen (som danskere er flest) - mon så det ville være samme udfald? Nu er det jo sjældent alt der kommer frem i medierne så det er sikkert kun en halv sandhed, men jeg håber da at der er en anden grund til at man afskærer et barn fra at se sin far.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2010

Soap-vb

Jeg er sikker på at det ikke kun er pga faderen er med i pinsebevægelsen at han er frakendt samkvem men jo jeg har hørt historier og jeg tror ikke på dem :) Statsamtet ville aldrig dømme på den måde, der er flere ting i det som faderen må have undladt at fortælle

Anmeld

11. maj 2010

Spunk-vb

Arj - det lyder sgu lidt mærkeligt. I et retssamfund som Dk må man da gå ud fra, at der er en god retlig grund til at barnet og han ikke må se hinanden. Det er nok lidt naivt, men jeg er nødt til at tro på retfærdigheden i vores system....

Anmeld

11. maj 2010

Signe1704-vb

Der var en fra et statsamt der stillede sig frem og fortalte at man nogle gange valgte at droppe samkvem pga religion. Jeg synes også der bør være mere grundlag for at fratage kontakten, men det virkede bare så rigtigt det de sagde. Men det var selvfølgelig også meningen ;)

Anmeld

14. maj 2010

Soap-vb

Jeg syns det er vigtigt at huske på at religion jo også kan være en ekstrem ting, så ekstrem at et barns tarv nemt kan komme i klemme og specielt hvis forældrene ikke er enige kan det jo gå helt galt Nu har jeg familie der er dybt involveret i pinsebevægelsen som jo oftest i hvert fald fremstilles harmløs Skal vi ikke bare sige at det kan der også være delte meninger om, ting er ikke altid hvad de ser ud til og med hensyn til amtet er jeg sikker på de har lavet en grundig dybde gående undersøgelse inden der er truffet afgørelse :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.