søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

997 visninger
5 svar
0 synes godt om
7. maj 2010

smor-vb

hvor gammel skal søskende være før de kan sove sammen. Min den ældste er 2 år og den lille er 5 mdr. mangler lidt hvordan og hvornår. De skal sove sammen, men ved bare ikke hvordan og hvornår.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2010

Johannamor-vb

Jeg tror ikke, du finder generelle regler - det kommer an på, hvordan de falder i søvn og sover... Hos os flyttede lillesøster ind til storebror, da hun var 14 mdr. gammel - og han var knapt 3. Storebror havde haft en længere periode, hvor han havde svært ved at falde i søvn, så det var ikke aktuelt at putte dem sammen tidligere. De sov derefter (med stor succes) sammen i godt et år, indtil deres behov for aftenro igen var forskelligt: Nu var det storebror, der havde brug for stilhed, mens lillesøster, der sov middagslur stadigvæk, havde brug for at snakke & synge sig selv i søvn - og forhindrede storebror i at sove. Så du må prøve at tænke forskellige situationer igennem: Hvor skal den store have godnathistorie, hvis lille ligger og sover? Falder den lille i søvn ved brystet, så han/hun kan flyttes ind i sengen lidt senere? Kommer de til at vække hinanden i nattens løb - er de stille - eller hvad så? Hvis du tænker, at de ikke forstyrrer hinanden, når den ene eller anden skal falde i søvn, så synes jeg bare, du skal flytte dem sammen. Ser du store udfordringer så vent lidt, hvis det fungerer med den lille i soveværelset.

Anmeld

8. maj 2010

smor-vb

mange tak må prøve mig frem.

Anmeld

9. maj 2010

Mor-3-vb

Hos min søster, flyttede deres ind da han var 3 måneder.. Og hun var 2 år.. og det går fint.. de sover i hver sin ende af værelset..

Anmeld

13. maj 2010

smor-vb

de har sovet sammmen i to natter nu, og det er bare gået over alt forventning. den store er pt på camping sammen med mine forældre, hvilket giver lidt søvn til mig. Den lille vågner kl 0500 om morgen og er meget frisk

Anmeld

14. maj 2010

jennie-vb

Puhh det var tidligt. Alt før kl 6 er umenneskeligt :S Mine sov sammen fra 1. dag, efter vi kom hjem fra hospitalet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.