Hyttetur med klassen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.355 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. maj 2010

MAMMARAZZI-vb

Har kørt min datter og nogle fra klassen ud til den hytte, som de skal overnatte i til i morgen. Skulle (selvfølgelig) lige med ind, for at stille den værste nysgerrighed - og hjælpe lidt med udpakningen.. Tøserne fløj op i sovesalen, og pakkede ud, redte senge, arrangerede nattøj og sovedyr - og kommenterede hinandens sengetøj og sovedyr osv. Drengene smed alt deres grej over i et hjørne af sovesalen, fandt en lillebitte edderkop, der havde været død i mindst en uge - og gik fuldstændig i selvsving. Fik også lige testet et hjælpeløst klaver i fællesrummet - indtil klasselæren kom forbi :woohoo: Der summede bare af forventningens glæde overalt - det skal nok bli' sjovt B)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2010

ma08-vb

Lyder skønt, håber de får en dejlig hyttetur :)

Anmeld

7. maj 2010

Webredaktøren-vb

Hvor er det fascinerende, at kønsrollerne i en vis form allerede er på plads. De skal nok få det sjovt :silly:

Anmeld

7. maj 2010

Lars F-vb

Webredaktøren skrev:
Hvor er det fascinerende, at kønsrollerne i en vis form allerede er på plads.
Tjah - de bliver jo trænet benhårdt i det fra de er helt små, så ved skolestart er en ved at være hjemme. Jeg syn's det er lidt trist. Kan ikke lade være med at tænke, at de der tøser der er så afrettede og bruger deres energi på at nusse og være små husmødre, at de har en masse andre evner som de spilder. Måske jeg er farvet af at sidde i en ingeniør / forsker virksomhed, hvor alle hardcore fagfolkene er mænd, og hvor kvinderne lave regnskab, frokost og sidder i receptionen. Men det starter jo et sted, det der. Det ender ikke sådan af sig selv.

Anmeld

7. maj 2010

Lars F-vb

MAMMARAZZI skrev:
Har kørt min datter og nogle fra klassen ud til den hytte, som de skal overnatte i til i morgen.
Hyttetur er en rigtig god idé. Vi plejer at have en weekend-tur i starten af skoleåret. Desuden er der koloni (en hel uge) i starten af sommerferien, men det er på tværs af klasser og skoler. Hos os har vi været så heldige af ha' koloni helt fra starten af børnehaven. Det var voldsomt at sende den 3-årige afsted i en uge, men det har bare være så godt - og jeg er sikker på, at det er én af grundene til, at hun altid har været helt fortrolig med og tryg ved at være på ture uden os.

Anmeld

7. maj 2010

MAMMARAZZI-vb

AV AV AV - hvor har du bare ret Lars. Er fuldstændig enig med dig... Men hvad er det lige der skal gøres anderledes? Nu er jeg jo alenemor - men synes ikke, jeg prøver på at opdrage min datter til at blive en tøse-tøs :huh: ...og nej - jeg synes ikke hendes karriere-peak skal være at brygge kaffe :huh: Lige i øjeblikket drømmer hun om, at blive arkitekt - det er sådan set helt okay med mig B)

Anmeld

7. maj 2010

MAMMARAZZI-vb

Lars F skrev:
MAMMARAZZI skrev:
Det var voldsomt at sende den 3-årige afsted i en uge, men det har bare være så godt - og jeg er sikker på, at det er én af grundene til, at hun altid har været helt fortrolig med og tryg ved at være på ture uden os.
Ja hvis man forstår at give slip, er det fantastisk at se, hvordan de vokser med opgaven B)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.