fødselsdagsgaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

778 visninger
2 svar
0 synes godt om
6. maj 2010

Signe1704-vb

Jeg var lige ovre hos min svigerinde idag. Hendes søn går i 1. klasse og har fødselsdag i morgen. På lørdag kommer hele klassen så hjem og fejrer ham, men i hans klasse er forældrene blevet enige om at børnene ikke giver hinanden gaver (min svigerinde var desværre forhindret i at deltage i det møde hvor det blev besluttet). Forældrene til fødselsdagsbarnet skal i stedet købe en gave til barnet fra klassen. Jeg synes det er en vildt mærkelig idé. Det er da noget specielt at komme med en gave man selv har været med til at vælge og det er da også sjovere for fødselaren at åbne 10 små pakker fra vennerne end en mor og far har købt som 'ekstra' gave. Hvad gør i andre og hvad synes i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2010

MAMMARAZZI-vb

I min datters klasse giver eleverne en gave sammen til 150,- når det fejres i klassen. Der er en liste over, hvem det køber til hvem - og en uge inden, skal fødselsdagsbarnet aflevere en ønskeseddel til den der skal købe gaven. Når/hvis barnet holder sin fødselsdag, er der så ingen gaver - udover tegninger, klistermærker og sådan noget.. Der er helt sikkert noget specielt over at komme med en gave, man selv har været med til at købe - den oplevelse får barnet så kun en gang, men jeg synes det fungerer fint :cheer:

Anmeld

6. maj 2010

Lars F-vb

Det kan jo gøres på mange måder. Jeg syn's det er fint at man i forældregruppen bliver enige om en linie - og så syn's jeg man skal holde sig til det. Der er alligevel for og imod for alle modellerne. Hos os kommer man hver især med en gave, max 30 kr. Det kan altså godt være lidt svært at finde noget meningsfuldt til den prise, til endnu en fødselsdag, Og med 1-2 fødselsdage om måneden er der noget at gå igang med. Det ender jo osse tit med, at gaverne bliver en masse ragelse, som bare ender i en bunke efter dagen. Men på plus siden er det rigtig hyggeligt når ungerne samlen og at give gaver og pakke op; hos os har de fundet på at sidde i en stor rundkreds imen, så alle kan følge med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.