Ja, jeg tænkte umiddelbart også 'præ-teen'!!
Og så tænkte jeg, at jeg ved jo ikke, hvordan eftermiddagen forløber hos jer; men er der nogle tilbud om at deltage i noget I gør sammen? -
Sådan at der ikke kun er FORBUD mod mere computer/fjernsyn; men også et TILBUD om noget samvær. Her tænker jeg ikke kun på aktiviteter, der sættes i værk for drengens skyld; men også på at inddrage ham i, hvad der ellers foregår.
Nogen gange skal ungerne bare ha` et spark bagi for at finde ud af, at de egentlig godt gider at være med. For eksempel kan min 9-årige godt stille sig på bagbenene over at skulle deltage i noget havearbejde; men sidst jeg insisterede, endte det med at være rigtig hyggeligt, hvilket hun også selv gentagne gange (uopfordret) gav udtryk for :silly:
En dag fik hun lov at bruge kant-trimmeren, og dét mente hun faktisk nok var noget af det hyggeligste, hun havde været med til :laugh:
Et 3. punkt er, om der er noget der går ham på, som gør ham trist og tvær. Det kan jo være rigtig svært at finde ud af; men prøv at overveje, om der kan være noget galt i hans liv, hjemme eller i skolen :(
Anmeld