Bedste chokokage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.558 visninger
11 svar
0 synes godt om
3. maj 2010

Webredaktøren-vb

Børnene har nu fire store påskeæg til overs efter påsken, og de får dem aldrig spist - chokoladen er jo ikke ligefrem super lækker :( Derfor tænkte jeg på at lave en chokokage med ungerne, hvor vi kom deres påskechoko i kagen. Nogle der har verdens bedste kageopskrift til det formål, så kom hid ;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2010

Soap-vb

Jeg er en flittig og dygtig kagebager , altså hvis jeg selv skal sige det men jeg kan simpelhen ikke finde ud af at bage chokolade kage :unsure: Den blir træls og tør og er bar ikke god så når der skal chokolade kage på programmet herhjemme må jeg indrømme at det er Amo´s der er på programmet i light versionen Mums den er god :) Vi har med held haft tilsat både daim og skildpadder med stor succes : ) Så var det mig så ville jeg bage en Amo i spring form og skære den i 2 eller 3 og bruge chokoladen til at lave mousse eller en form for creme til at putte imellem lagene sammen med noget evt frugt som ikke var så sød igen ;)

Anmeld

3. maj 2010

Webredaktøren-vb

Uhh mousse - god idé :laugh:

Anmeld

3. maj 2010

Elverpigen-vb

Min bedste chokolade kage, har godt nok ikke chokolade i, men du kan smelte påskeægene og bruge dem som glasur. Kagen er ikke tør, men super lækker. 200 g mel 200 g sukker 1 tsk vanillesukker 1 tsk kaffepulver (kan undlades hvis man ikke er til kaffe i kage) 1 spsk appelsinskal 3 spsk kakao 1 tsk bagepulver 150 g bløgjort smør / margarine 1 dl mælk 3 æg Glasur 2 dl sigtet flormelis 2 spsk kakao ca. 1/2 æggehvide (jeg bruger altid vand) Tænd ovnen og indstil den på 175 grader. Rør kagen sammen. Hæld dejen i smurt kageform el. randform. Sæt den på nederste ribbe. Bagetid 45-50 min. Glasur: Rør glasuren sammen. Den skal være ret tyk og smørbar. Overtræk med glasuren, når kagen er kold. :kok:

Anmeld

3. maj 2010

ma08-vb

Mums den opskrift ser god ud :kok: Webbie, du kan da bare putte chokoladestykkerne i dejen, jeg har endnu ikke smagt en chokoladekage, der er blevet ringere af at blive tilsat chokoladestykker :P

Anmeld

3. maj 2010

Spunk-vb

Soap skrev:
Jeg er en flittig og dygtig kagebager , altså hvis jeg selv skal sige det men jeg kan simpelhen ikke finde ud af at bage chokolade kage :unsure: Den blir træls og tør og er bar ikke god så når der skal chokolade kage på programmet herhjemme må jeg indrømme at det er Amo´s der er på programmet i light versionen
Prøv den her Soap. Den er nem at lave, og den bliver rigtig snasket. http://www.maduniverset.dk/opskrift.php/5147/Bagvaerk-opskrifter/Skoen-snasket-chokoladekage--nem-at-lave

Anmeld

3. maj 2010

Soap-vb

Spunk skrev:
Soap skrev:
Jeg er en flittig og dygtig kagebager , altså hvis jeg selv skal sige det men jeg kan simpelhen ikke finde ud af at bage chokolade kage :unsure: Den blir træls og tør og er bar ikke god så når der skal chokolade kage på programmet herhjemme må jeg indrømme at det er Amo´s der er på programmet i light versionen
Prøv den her Soap. Den er nem at lave, og den bliver rigtig snasket. http://www.maduniverset.dk/opskrift.php/5147/Bagvaerk-opskrifter/Skoen-snasket-chokoladekage--nem-at-lave
Jeg gemmer lige linket til jeg får mod på at prøve for hold op hvor har jeg kikset mange chokolade kager :laugh: Tak :)

Anmeld

3. maj 2010

Spunk-vb

Jeg har også afprvet virkelig mange opskrifter, for jeg synes også at mange chokoladekager bliver tørre og kedeligt. Men den her er rigtig god - minder faktisk en hel del om Amos - og har også en lækker smørglasur. Den har dog tendens til at krumme en del.

Anmeld

3. maj 2010

Soap-vb

Spunk skrev:
Jeg har også afprvet virkelig mange opskrifter, for jeg synes også at mange chokoladekager bliver tørre og kedeligt. Men den her er rigtig god - minder faktisk en hel del om Amos - og har også en lækker smørglasur. Den har dog tendens til at krumme en del.
Nu er vi jo nødt til at prøve den i weekenden :)

Anmeld

3. maj 2010

151009-vb

Den her bager jeg altid. Den er dejlig luftig og stadig svampet :) 8 spsk kakao 4 dl mælk 400g sukker 240g margarine 4 æg 2 spsk vanillesukker 3 tsk bagepulver 320g mel Mælk, kakao og halvdelen af sukkeret koges op og afkøles. Rør resten af sukkeret og margarinen sammen. Tilsæt æg et ad gangen. Bland mel, vanillesukker og bagepulver. Tilsæt det skiftevis med kakaoblandingen. Bages i ca 40 min ved 180gr. (alm ovn) Dejen passer til en 20x30 cm form Du kan evt smelte chokoladen og komme den på så glasur eller hakke den i stykker og komme den i dejen :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.