Ikke inviterede dyr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2010

MAMMARAZZI-vb

Kan du ikke snakke med de der katteejere - eventuelt bede dem om, at holde kattene i snor... Fortælle dem at børnene kommer ind, og lugter af kattetis. Jeg har engang haft kat, og den var kun ude, når den havde snor på - lige nøjagtig for at undgå, at naboerne blev sure... Hvis de er total ligeglade, kan du jo komme ind på lidt skrappere metoder som beskrevet tidligere...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2010

Hobitten-vb

Min morfar har gravet et eller andet ned i hans bede, og nu går kattene uden om hans have.. Men jeg kan selvfølgelig ikke huske hvad.. ;) Jeg kan lige høre ham på søndag når de kommer herud til fødselsdag.. Mht. myrene har vi også brugt kanel - og også kun udendørs.. Jeg synes det virker fint, men der skal jo nyt til hele tiden. Så vi er endt med at sprøjte med noget gift.

Anmeld

30. april 2010

Signe1704-vb

Vi må vist prøve det trinol. Hunden er en rigtig dårlig idé. Gider ikke skulle lufte den eller have hundehår over det hele. Gider faktisk slet ikke dyr ;) Jeg tror desværre ikke de er til at snakke med. De har en hel zoo derinde :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Anmeld

1. maj 2010

Soap-vb

MAMMARAZZI skrev:
Kan du ikke snakke med de der katteejere - eventuelt bede dem om, at holde kattene i snor... Fortælle dem at børnene kommer ind, og lugter af kattetis. Jeg har engang haft kat, og den var kun ude, når den havde snor på - lige nøjagtig for at undgå, at naboerne blev sure... Hvis de er total ligeglade, kan du jo komme ind på lidt skrappere metoder som beskrevet tidligere...
Mine naboer er i hvert fald ikke til at snakke med, det er prøvet mere end en gang men jeg tror jeg vil til når vi samler al deres efterladenskab op at smide det over hækken på deres egen græsplæne så må de jo se hvor sjovt de syns det er , jeg returnere jo kun til ejer :laugh:

Anmeld

1. maj 2010

Meesalith-vb

Kattene har jeg ingen råd til. Myrerne har vi bekæmpet med en lokkedåse, og de er ikke set siden vi satte den frem. Jeg vil ikke til at sprøjte eller lægge gift ud, da vi har en baby, som kravler overalt...

Anmeld

1. maj 2010

ma08-vb

Ifølge en artikel i Idényt nr. 4/2010 'Vi i villa'-udgaven er der en plante, hvis duft katte ikke kan udstå. Den har ikke noget dansk navn, men hedder coleus canina eller plectranthus caninus (den hedder begge dele). Planten skulle være meget let at få øje på i butikkerne, da den sælges med et stort billede af en meget forskrækket kat og varemærket 'Scardy cat'. Planten har kønt, grågrønt løv og får lyseblå blomster midt på sommeren (citat fra artiklen). Hvis det ikke hjælper, foreslår jeg: Saml kattelortene op i en pose og returner dem til katteejeren, fx i postkassen eller på trappestenen (evt. med et lille håb om, at naboen jokker i dem på vej ud). Hvis hunden har jaget kattene op i et træ, så hent vandslangen og spul dem ned.

Anmeld

1. maj 2010

Soap-vb

Mon den plante skræmmer hunden også ? Jeg er faktisk begyndt på at returnere til ejermand .... De ryger over hækken til deres egen plæne så ka de jo se hvor sjovt det er at rende jokke i sådan en gang lort :laugh:

Anmeld

1. maj 2010

ma08-vb

Hunde skulle heller ikke være så glade for den, desværre :dry:

Anmeld

1. maj 2010

Soap-vb

ØV det er jo meningen hun stadigt skal ha lyst til at være her :)

Anmeld

1. maj 2010

ma08-vb

Du kan jo prøve at sætte planten de værst udsatte steder og så se, om hunden kan holde ud at være i haven alligevel. Hvis planten virker, men hunden heller ikke kan holde ud at være der, så har kattene forhåbentlig i mellemtiden lært at holde sig væk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.