Tøsehygge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.306 visninger
8 svar
0 synes godt om
27. april 2010

kongster-vb

Så er der dømt tøsehygge! Sønnike er på koloni og manden er i Paris, så indtil torsdag er det kun mig og datteren på 9 som er hjemme. Det er faktisk helt hyggeligt at have hende for mig selv. At kunne give fuld opmærksomhed og lave noget om eftermiddagen uden at skulle hente lillebror. At spise sammen uden der går voksensnak i den. Idag har vi været i svømmehallen og spist på café bagefter. Nu drikker jeg kaffe og surfer og hun ser fjernsyn. Senere har jeg huset HELT for mig selv når hun sover. Ah!!! I morgen har vi aftalt at skulle se 'Slemme slemme piger' til vi ikke gider mere! Og spise jordbærkage. Og sidde i nattøj. Mere ah! Hvordan hygger I med ungerne på tomandshånd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2010

Leah-vb

Aj, hvor lyder det hyggeligt. Det er guld værd med sådanne nogle stunder/dage. Jeg nyder i fulde drag når det sker her i huset. Jeg gør lidt af det samme som dig, tøseting som en cafetur - eller også en tur i et shoppingcenter (det elsker min ældste datter - spørg ikke hvem hun har de shopping tendenser fra ;) ), og så det at se en god film sammen, eller bare 'være' sammen derhjemme uden at skulle forholde sig til en helt masse praktiske ting, eller lillesøster for den sags skyld. Har lige introduceret Madicken for min ældste. Jeg elskede Madicken som barn, og det gør hun også nu - den bliver set om og om igen :) Næste gang vi er alene hjemme, skal vi se 'Anne fra Grønnebakken' sammen, bare os to. DET glæder jeg mig til!

Anmeld

27. april 2010

kongster-vb

Åh ja 'Anne fra Grønnebakken' skal jeg også se med datteren. Jeg har set 'Grease', 'Dirty Dancing' og 'Sound of Music' med hende med stor succes. Også 'Madicken' med både hende og lillebror på 6. Det er skønt når de er så store at man kan dele noget med dem, som man selv er glad for (eller har været i hvert fald - ovenstående film ville jeg nok ikke se alene :-) ) Min søster elsker gamle danske film som 'Han, hun, Dirch og Dario' og det er jo også lige i målgruppen for den 9-årige tøs :-) .. og hun kan også lide at shoppe!

Anmeld

27. april 2010

Spunk-vb

Det lyder dejligt. Jeg glæder mig til spunken bliver gammel nok til at blive introduceret for Anne fra Grønnebakken. Må vist finde nogle undskyldninger for at sende manden væk i et par dage sommetider, så jeg kan tøsehygge med hende.

Anmeld

27. april 2010

Signe1704-vb

Hvor lyder det bare super hyggeligt. Desværre sker det ikke rigtig her i huset. Det er kun mig der daffer af med alle ungerne. Det må der vist arbejdes på ;)

Anmeld

27. april 2010

Leah-vb

Du kan godt glæde dig 'Spunk' - det er SÅ hyggeligt :) Og ja, jeg må vist også hellere finde Grease og andre af de gode gamle film frem til nogle hyggeeftermiddage/aftener - der er jo ret mange film at tage af, når man tænker lidt over det :) Kan I forresten huske den tjekkiske Askepot film, som altid blev vist på tysk tv - i hvert fald da jeg var barn (er 39 år)? Det var ren 'deja vu' da min mand fandt den i en tysk webshop for nogle år siden, så nu ser vi den sammen (ham og jeg) hver år i december. Jeg håber snart at tøserne følger trop :)

Anmeld

27. april 2010

MAMMARAZZI-vb

Ja tøsehygge på tomandshånd er superhyggeligt :cheer: Da jeg er alene med mine 2 børn, behøver jeg jo ikke vente til 'manden er ude af huset' :laugh: Min datter på 8 vil faktisk helst, at lillebror også er med - de få gange hvor lejligheden har været der, til at få lidt tid uden ham, har hun sagt nej - så det der med søskendejalousi er jeg heldigvis ikke ramt af... Vi elsker også at gå på shoppetur ol. Vi læser også sammen - tit er det hende, der læser for lillebror og mig. I øjeblikket øver hun sig på dans, selv at finde på 'nogle fede mooves', som hun kalder det - det skal jeg så se, når hun har lavet en serie. Hun elsker også, når vi laver håndarbejde sammen: hækler eller når jeg arbejder med discotøj til hende - så springer hun rundt og assisterer med nål og tråd :lol: For nylig lavede vi massageaften, da lillebror var lagt i seng. Satte noget afslapningsmusik på anlægget, og så ellers ned på gulvet med tæpper og massageolie. Vi fandt på små historier, som vi samtidig omsatte til berøringer, som passede til historierne - det var hun virkelig begejstret for. Hun var helt salig bagefter - da hun havde ligget 10 min. under tæppet, snorksov hun :lol:

Anmeld

27. april 2010

Elverpigen-vb

Jeg glæder mig også til, at Sigrid og jeg kan få de hyggestunder sammen. Dvd'er og café besøg. B) Lyder super hyggeligt med massage. Men det går lige lidt inden vi kan hygge på den måde, men så har jeg bare noget til gode. :woohoo:

Anmeld

27. april 2010

kongster-vb

Åhr det lyder hyggeligt med massage. Det vil jeg også prøve! Inspireret af film-forslag læste jeg højt af 'Anne fra Grønnebakken' her til aften. Skønt at have tid til at lade sig overtale til 'liiige et kapitel mere'. Hun er faktisk først lige kommet i seng nu :-) Og hun spørger meget til om lillebror nu har det godt på koloni, så hun savner ham rigtig meget :-) Stadigvæk er det dog skønt at kunne nusse om hende og kun hende et par dage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.