Niven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

805 visninger
6 svar
0 synes godt om
16. april 2010

Spunk-vb

Spunken er begyndt at nive. Hun tager fat i hage, næse, læber, kinder eller hvor hun nu kan få fat i mit ansigt. Og så holder hun vildt godt fast. Hun hiver også gerne eller borer neglene ind. Jeg behøver nok ikke at fortælle, at det gør temmelig nas. Jeg går ud fra, at det er en fase hun skal igennem - noget med at udforske mig, og dermed opdage at vi er forskellige individer. Men kan i mon fortælle mig hvor længe denne fase varer. Jeg går ikke ud fra, at der er nogen pointe i at forsøge at opdrage på hende endnu - og det ville jo også være synd, hvis det er en fase hun skal igennem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2010

Johannamor-vb

Selvfølgelig skal du 'opdrage' hende... Det er jo ved at hun finder ud af, at det hun gør ikke er ok, at hun finder ud af at stoppe. Sig nej, sig 'av', og tag stille og rolig fat i hendes hænder og flyt dem væk fra dit ansigt. Måske skal du gøre det tusinde gange... Ja, det der niveri er en helt naturlig ting. Men børn har altså ikke godt af at man smiler og ser venlig ud, når man mest har lyst til at skrige af smerte. Og pigen får jo flere kræfter, jo ældre, hun bliver... M.h.t. hvor længe det bliver ved... Jeg husker det ikke præcis - og det udvikler sig også lidt, hvad de finder på. Jeg begyndte først igen at gå med øreringe / halskæder, da børnene var omkring 2 år gamle - indtil da kunne de finde på at hægte sig fast og hive. Drengen holdt jeg op med at amme, da han 13 mdr. gammel blev ved med (ind imellem) at bide i brustvorten (pigen gjorde det aldrig).

Anmeld

16. april 2010

MAMMARAZZI-vb

Er enig med Johannamor i, at du skal 'opdrage' hende, ved at sige AV højlydt (det kommer nærmest automatisk) og flytte hendes hånd. Den fase har min søn også været igennem - og er for længst stoppet :cheer: han blir' snart 1 år. Nu er han igang med at udforske øjnene.. ;)

Anmeld

16. april 2010

ma08-vb

Melder mig i koret af 'enig', man bliver nødt til at prøve at lære dem, at der er noget, der ikke er okay. Min datter gjorde det også i en periode, men gør det sjældent nu - men om det er pga. 'opdragelsen' eller bare fordi hun er videre til næste fase må stå hen i det uvisse :laugh:

Anmeld

17. april 2010

Hobitten-vb

MAMMARAZZI skrev:
Nu er han igang med at udforske øjnene.. ;)
:laugh: :laugh: Ja der er vi også lige nu.. Rimeligt irriterende, når han bliver ved med at prikke mig i øjnene, han når jo aldrig at røre det der spændende noget inden jeg lukker dem.. :laugh: Han er også næsten et år.. Tror faktisk ikke vi har været igennem noget niven.. Så kan ikke svare på hvor længe det varer..

Anmeld

17. april 2010

lib1982-vb

Vores drenge er 11 måneder lige om lidt og de gør det stadig... tager deres hænder væk når de gør det, for gør sgu da ¤%%¤#/%( ondt!!!! Har opdaget steder på min krop, hvor jeg slet ikke troede man kunne få fat i hud, men babyfingre kan :blink:

Anmeld

19. april 2010

dittelouisea@hotmail.com-vb

Alma niver og river. Det værste er de små nakkehår.. uha.. Håber det snart får en ende. Forleden sad jeg med hovedet på hendes sengekant da hun skulle puttes og hun rørte forsigtigt ved ansigt og hår. Pludselig greb hun en ordentlig tot og ruskede så hårdt jeg slog hagen ind i sengen flere gange og kunne ikke løsne hendes små svedige pilfingre. Vi kører nu også efter pricippet;opdragelse :P Hun får et pænt, men bestemt nej, og jeg flytter hendes fingre. Bagefter a'er vi i stedet. Vi øver det samme med hunden. Når Alma bliver ældre tror jeg ikke hundene er så tålmodige med at få flået i øjne, ører og læber :S

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.