Priktest i dag:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2010

Spunk-vb

Det synes jeg bestemt også. Her i huset holder en dåse kun 4-5 dage, og det er altså ikke meget når den koster 200 kr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2010

Pikora-vb

Vi fik i sin tid tilskud til Nutramigen alene på baggrund af, at der var dobbeltdisposition for allergi, -altså allergi hos begge forældre, uden at børnene blev testet.

Anmeld

13. april 2010

Signe1704-vb

Jeg har aldrig hørt om at man kunne få tilskud, men det er da dejligt ;)

Anmeld

14. april 2010

Mor til to-vb

Jeg har selv mælkeallergi og kan heller ikke tåle æg, man lærer at leve med det og det gjorde mine forældre også. :) Selvom det kiksede lidt for min mor i starten. Vi fandt ud af det ved at holde mig fra mælk og æg i en periode, testerne hos lægen har aldrig vist den allergi. Men det betød at jeg var meget opsat på at lilletrolden skulle have speciel modermælkserstatning så vi kunne minimere risikoen for hende. Vores læge ville ikke udskrive en grøn recept på Profylac, vi skulle søge tilskud via kommunen. Heldigvis fik vi tilskuddet, men kun i fire måneder, selvom den bog kommunen selv udleverer anbefaler seks måneder. Vi fandt så ud af, for sent, at i Sverige koster den også 200 kr. det var så bare Svenske kr. så det kunne have betalt sig at købe dem der. Håber virkelig at I finder ud af det. Min mor fik med mig at vide af sundhedsplejersken at hun kunne give mig kærnemælk i stedet for, det har de samme vitaminer og mineraler, men turen i kærnen gør åbenbart at de stoffer man normalt er allergisk overfor forsvinder.

Anmeld

14. april 2010

lib1982-vb

Marie1978 skrev:
Min mor fik med mig at vide af sundhedsplejersken at hun kunne give mig kærnemælk i stedet for, det har de samme vitaminer og mineraler, men turen i kærnen gør åbenbart at de stoffer man normalt er allergisk overfor forsvinder.
Blev det prøvet af også?? Altså kan du tåle kærnemælk?

Anmeld

14. april 2010

lib1982-vb

og i øvrigt tak for tippet om at ringe til egen læge - kom igennem i morges og fik uden problemer en 'grøn recept', så nu skal jeg ned og hente... er dog ikke helt overbevist om, at det løser 'problemerne', her til morgen fik Loke igen sure opstød efter morgenmaden, dog uden at kaste op, men nu blir det prøvet af i 14 dage og så tar vi den derfra:-D

Anmeld

14. april 2010

Mor til to-vb

Ja det mener jeg, der var vidst ikke nogle problemer. Og så er jeg en lille smule misundelig over at du bare lige fik en grøn recept. :)

Anmeld

14. april 2010

Spunk-vb

Det kan jo heldigvis tit betale sig at spørge :) .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.