Jeg har selv mælkeallergi og kan heller ikke tåle æg, man lærer at leve med det og det gjorde mine forældre også. :) Selvom det kiksede lidt for min mor i starten.
Vi fandt ud af det ved at holde mig fra mælk og æg i en periode, testerne hos lægen har aldrig vist den allergi.
Men det betød at jeg var meget opsat på at lilletrolden skulle have speciel modermælkserstatning så vi kunne minimere risikoen for hende. Vores læge ville ikke udskrive en grøn recept på Profylac, vi skulle søge tilskud via kommunen. Heldigvis fik vi tilskuddet, men kun i fire måneder, selvom den bog kommunen selv udleverer anbefaler seks måneder.
Vi fandt så ud af, for sent, at i Sverige koster den også 200 kr. det var så bare Svenske kr. så det kunne have betalt sig at købe dem der.
Håber virkelig at I finder ud af det. Min mor fik med mig at vide af sundhedsplejersken at hun kunne give mig kærnemælk i stedet for, det har de samme vitaminer og mineraler, men turen i kærnen gør åbenbart at de stoffer man normalt er allergisk overfor forsvinder.
Anmeld