Heidi Nielsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2010

Heidi Nielsen-vb

Nej jeg synes nu heller ikke det erbesværgligt at have flasker med i byen.....og der findes jo brikker med færdig lavet mælk i som så bare skal varmes....så så er det heller ikke værer ;) Hvornår er det nu man ikke behøver skolde flasker mere ???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2010

Heidi Nielsen-vb

Og ja jeg har også hørt at flaske børn sover igennem hurtigere...om det passer ved ikke men den store var 2,5 måned gammel og Lucas er gådt på vej til at sove igennem og han er 2 måneder.......

Anmeld

11. april 2010

Signe1704-vb

Jeg har ammet alle tre børn. Med den første begyndte jeg at supplere med mme da han var 3 uger. Amningen gik helt i stå da han var 4 måneder. Den anden blev ammet næsten fuldt ud i 4 måneder og den lille i 2½ måned. Med de sidste to har jeg selv valgt at stoppe, da jeg overhovedet ikke synes det er rart eller hyggeligt. Det stresser mig faktisk ret meget. Jeg synes også at man bruger meget mere tid på at amme end at give flaske (incl. at ordne flasker) og med flere børn er det altså nogle gange lidt svært at finde ro til at sidde og amme i lang tid. Jeg har en mand der som regel først er hjemme omkring klokken 18. og indtil da står jeg med børnene fra ca. kl. 15. Jeg synes mme og flasker er MEGET nemmere og jeg slipper for at hive babserne frem alle mulige steder. Jeg har KUN gjort det fordi det skulle være så godt for barnet..... Jeg tror jeg ville give det et forsøg igen hvis det blev aktuelt, men jeg ville være hurtigere til at vælge flasken hvis det var for smertefuldt. Jeg havde nogle meget kraftige efterveer sidst og mine bryster revnede og dannede sår. Det ville jeg ikke kæmpe mod en anden gang. Så ville jeg stoppe. Jeg synes du skal gøre som du føler for og så fortælle folk at det har DU valgt.

Anmeld

11. april 2010

MAMMARAZZI-vb

Synes helt klart, at det er ens eget valg - hvad andre har af meninger, kan være ligegyldig - det er jo ikke dem der kommer, og ammer ens barn, når det gør ondt! Jeg ammede den store knap 2 mdr. Jeg havde brystbetændelse hele 2 gange, og det var næsten ikke til at holde smerterne ud - sad og græd hver gang hun skulle ammes. Jeg fortsatte, fordi 'det jo er så vigtigt' at amme - men da hun ikke tog nok på, gik vi over til flaske. Hun slugte flaskerne, fordi hun jo var så sulten - hun havde heller ikke tålmodighed til at vente, når jeg skulle varme en flaske. Synes egentlig hun var et uroligt og utålmodigt barn, og det tror jeg skyldes, at hun en overgang ikke fik nok at spise. Min søn har jeg ammet fuldt ud - ammer ham stadig, når han skal puttes, han blir' et år sidst i april. For mig har det været vigtigt at amme (ikke pga. andres mening), så jeg lejede en brystpumpe for en sikkerheds skyld, og sørgede for mindst muligt med aftaler osv. Lærte desuden at amme liggende - det var lidt akavet i starten, men når først det kører, slapper man max af. Han er meget mere rolig end den store, ved ikke om det skyldes amningen - men det er nemmere, bare lige at ligge ham til om natten, end hvis man først skal til at varme en flaske.

Anmeld

12. april 2010

Heidi Nielsen-vb

Mammarazi......om det har nogeet med amningen at gøre at den mindste er mere rolig skal jeg heller ikke kunne sige......men det er det samme her hos os....Den store var ALT for utålmodig og kunne slet ikke vente med at få sin flaske.....mens den lille her er meget rolig han ligger lige så stille og sutter på sine fingre indtil flasken bliver serveret og han skriger overhovedet ikke når han sulten....det gjorde den store til gengæld.... Hos os tror jeg måske at det har noget med fødslen at gøre.....Den store fik en meget sressende start, blev taget med cup og kom ikke op til mig at ligge før efter et halvt døgn....han fik ikke noget mad før der var gået næsten 24 timer efter han var født.....mens den mindste er født lige efter bogen....stille og roligt uden komplikationer og stress.....og han fik mad med det samme.....ved ikke om det er sådan det hænger sammen....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.