Synes helt klart, at det er ens eget valg - hvad andre har af meninger, kan være ligegyldig - det er jo ikke dem der kommer, og ammer ens barn, når det gør ondt!
Jeg ammede den store knap 2 mdr. Jeg havde brystbetændelse hele 2 gange, og det var næsten ikke til at holde smerterne ud - sad og græd hver gang hun skulle ammes.
Jeg fortsatte, fordi 'det jo er så vigtigt' at amme - men da hun ikke tog nok på, gik vi over til flaske.
Hun slugte flaskerne, fordi hun jo var så sulten - hun havde heller ikke tålmodighed til at vente, når jeg skulle varme en flaske.
Synes egentlig hun var et uroligt og utålmodigt barn, og det tror jeg skyldes, at hun en overgang ikke fik nok at spise.
Min søn har jeg ammet fuldt ud - ammer ham stadig, når han skal puttes, han blir' et år sidst i april.
For mig har det været vigtigt at amme (ikke pga. andres mening), så jeg lejede en brystpumpe for en sikkerheds skyld, og sørgede for mindst muligt med aftaler osv.
Lærte desuden at amme liggende - det var lidt akavet i starten, men når først det kører, slapper man max af.
Han er meget mere rolig end den store, ved ikke om det skyldes amningen - men det er nemmere, bare lige at ligge ham til om natten, end hvis man først skal til at varme en flaske.
Anmeld