Husholdnings budget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2010

Signe1704-vb

Hvem der dog ikke skulle tænke på de skide penge!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2010

MIKMAR-vb

HØRT!!!

Anmeld

11. april 2010

Spunk-vb

Puha ja - mme der ikke er baseret på komælk koster det hvide ud af øjnene.

Anmeld

11. april 2010

MAMMARAZZI-vb

Ja det er sgu hårdt, konstant at mangle penge.. Synes også du skal tæske reklamerne igennem - men være opmærksom på, at et tilbud 'et sted stadig kan være for dyrt, ift. normalprisen et andet sted. Fakta og Netto, Super Bedst og Bilka er flere gange nævnt, men min favorit er altså Rema 1000. Fx. ang. bleer - i næste uge er der tilbud på bleer i Bilka: 3 pakker Pampers til 189,- Dvs. 63.- pr. pakke. I Rema koster en pakke bleer 50.- og det er normalprisen. I den str. vi bruger (7 - 16 kg.) er der 44 stk i Pampers - i Rema's eget mærke Landlord er der 50 stk. Det er altså både billigere, og man får flere stk. ... og det er altså ganske udmærkede bleer: uden farvestoffer, parfume og lotion - desuden deklareret i samarbejde med Astma-Allergi Forbundet - og de er Svanemærkede. Husk også at tage poser med hjemmefra, når du skal handle - det løber hurtigt op, hvis du køber poser hver gang du handler.. Nu hedder tråden jo husholdningsbudget, men tjek lige telefonabonnementer, forsikringer, tv udbyder og alt det andet uoverskuelige - der er også ofte penge at spare... som eventuelt kunne overføres til husholdningsbudgettet :blink:

Anmeld

12. april 2010

jennie-vb

Jeg havde også tænkt at 700kr om ugen kan klare det, men hvis i er 2 voksne med 2 børn, så må jeg kunne klare det for måske 500kr. Det ville være helt vildt, hvis jeg kan det. Jeg bliver ihvertfald sat på prøve, for der er kun 350kr tilbage, indtil vi for børnepenge :S Tlf giver jeg 380kr om måneden. Men vil gerne skifte selskab efter d. 20. Vi har kun indboforsikring den er på 1800 ca. Det var den billigeste jeg kunne finde. Kabeltv er med i huslejen og kan ikke ændres desværre. El er på ca 600kr hver 2. måned, og der er sparepære i hele hytten. Vi har gratis vaskekælder, det er dejligt :) Så strømslugeren må være ovnen, som jeg bruger meget. Så har jeg et falck care abonnement til 1400kr om året, så jeg kan komme til vagtlægen, og få hentet medicin, hvis jeg har brug for det. For jeg har ikke bil, og kender ikke nogle i byen der har. Så det har jeg været glad for her i vinteren, hvor pigerne har været meget syge. Hvilket de ALTID bliver i weekenden :blink: Ellers har jeg ikke andre faste udgifter ud over husleje. Havde nogle månedsblade, men de blev opsagt i fredags :) Det har bare stået på overforbrug i de måneder, hvor min mand var her, nu er han rejst hjem for sæsonen, så der skal styr på det. Håber man bare skal i gang, og at der så går lidt sport i den. De har 3x500g hk oksekød for 50kr i fakta f.eks. Vi har desværre ingen Rema1000, de har snakket i flere år om at åbne en, ved ikke lige hvad der gik galt der, men ved det er en god forretning.

Anmeld

12. april 2010

Signe1704-vb

Må jeg spørge hvor din mand bor siden han er rejst hjem?

Anmeld

12. april 2010

Signe1704-vb

Hvor kan jeg dog huske det med pengene fra jeg var alene. Øv det er surt. Ikke at vi svømmer i penge nu, men da jeg var alene med den store var jeg på su meget af tiden - gud hvor er det anstrengende at være fattig :laugh: Nu har vi trods alt to indtægter. Jeg plejer at sige at penge ikke gør dig lykkelig, men mangel på penge kan nemt gøre dig ulykkelig.

Anmeld

12. april 2010

lib1982-vb

Vi har en budget konto, hvor alle regninger blir betalt fra, så den passer sådan set sig selv! Så har vi en 'madkonto' med 2 dankort til, den sætter vi 6000,- ind på om måneden. Af de 6000,- skal der betales mad, 'husholdningsting' som køkkenrulle, rengøringsmidler, bleer til drengene osv. OG benzin til 2 biler! Vi er 2 voksne og 2 børn på 11 måneder - og 'madkortet' fungerer rigtig godt for os! Vi prøvede på et tidspunkt det med at have en 'madpung' med kontanter, det duede ikke rigtig, for glemte den stort set altid når vi skulle handle :blink:

Anmeld

12. april 2010

Signe1704-vb

lib1982 skrev:
Vi har en budget konto, hvor alle regninger blir betalt fra, så den passer sådan set sig selv! Så har vi en 'madkonto' med 2 dankort til, den sætter vi 6000,- ind på om måneden. Af de 6000,- skal der betales mad, 'husholdningsting' som køkkenrulle, rengøringsmidler, bleer til drengene osv. OG benzin til 2 biler! Vi er 2 voksne og 2 børn på 11 måneder - og 'madkortet' fungerer rigtig godt for os! Vi prøvede på et tidspunkt det med at have en 'madpung' med kontanter, det duede ikke rigtig, for glemte den stort set altid når vi skulle handle :blink:
Vi gør ligesom jer. Sætter bare 8300 kr ind og betaler ikke benzin, men tøj til børnene. Derudover har vi hver vores konto med vores egne 'lommepenge'.

Anmeld

12. april 2010

jennie-vb

Min mand bor i Grækenland, hvor han har sin egen cafe`. Jeg har boet dernede indtil nov 2009, men valgte at vende hjem, da jeg ikke fungerede så godt dernede længere. Det er desværre ikke hans drøm at flytte herop, men han overvejer det. Så indtil nov er jeg enlig mor på s.u. Jeg håber på at få råd til at rejse derned med pigerne 1 måneds tid til sommer. :) Og min kære farmor har givet lovning på et kørekort, så jeg tænkte, hvis jeg har råd til at spare op til en billig spand, så har jeg også råd til at have en bil bagefter. :dry: Derfor skal der nu styr på pengene. Indgår jeres børnepenge i budgettet, og så køber i hen ad vejen til dem, el bliver de sat til side.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.