Har I fulgt med i Facebook-sagen fra Venstre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

926 visninger
6 svar
0 synes godt om
4. april 2010

Webredaktøren-vb

Har I fulgt med i den såkaldte 'Ditte Okman-sag', hvor en pressemedarbejder fra Venstre har skrevet ting om politikere på sin Facebook-profil? Nu har hun trukket sig fra jobbet efter at have været nyhedsstof i flere dage... Har I fulgt med i sagen, og kommer det offentligheden ved, hvad en privatperson skriver på Facebook om sine kollegaer? Eller er der tale om agurketid henover påsken og I har måske slet ikke hørt sagen omtalt? Hvad mener I om Facebook? Er det i orden at blive fyret/ blive nødt til at gå på den bekostning? PS. Er lidt inhabil i sagen, da jeg kender den pågældende journalist, men er nysgerrig efter at høre folkets røst om sagen... ;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2010

Signe1704-vb

Jeg har ikke fulgt med i sagen, men mener generelt at man bør overveje hvad man skriver på facebook og specielt når man er en offentlig person.

Anmeld

5. april 2010

Frede-vb

Jeg kender ikke sagen ned til bunds, men jeg tager mig alligevel til hovedet over, at en pressemedarbejder, der skal forestille at varetage en anden persons 'begåen sig i pressen' selv kludrer i det - og i sådan en grad. Helt seriøst tror jeg, at kvinden har været træt af sit job og blot manglede en grund til at smutte - for det kan vel ikke komme som nogen overraskelse, at hendes kommentarer er dømt til at bringe hende i en dum situation. Vi har efterhånden levet i en mediealder i noget tid nu, så at folk er uvidende om, hvordan man begår sig på fx facebook, kan simpelt hen ikke passe. Vi må da snart have lært det... men god underholdning, når andre 'professionelle' klokker i det ;)

Anmeld

5. april 2010

lib1982-vb

Jeg synes det er super vigtigt, at man tænker over at Facebook er 'offentlig', uanset om man er journalist, soldat eller noget 4. - det er ikke i orden, at 'hænge' andre mennesker ud på nettet!! Jeg er selv hoppet af FB, synes det grænser til sygeligt brug - har fået rigtig mange kommentarer fra venner (mest bekendte) og kollegaer om 'nu kan jeg jo ikke følge med, når du ikke er på FB' - Ved du hvad søster Lagkage, er du interesseret i mit liv, så har du mit nummer og adresse, og så kan du sgu komme forbi!! Synes det er enormt overfladisk og magtede det ikke mere, så deaktiverede min profil!

Anmeld

5. april 2010

Soap-vb

Jeg har ikke fulgt sagen som så, læst om det en enkelt gang eller 2 men jeg gir Frede helt ret :)

Anmeld

5. april 2010

Charlotte d. 17.-vb

Jeg har fulgt sagen nøje, fordi Okmans opførsel i den grad gjorde mig harm, og det glæder mig, at det får konsekvenser. Hun har trampet verbalt på rigtigt mange mennesker på en uværdig og ondskabsfuld facon. Og hun har ikke gjort det i et lukket forum blandt 'de nærmeste' - men udbasuneret det for gud og hvermand. Når man har over 350 'venner' på FB, må man kunne sige sig selv - især som kommunikations'ekspert' - at man ikke er i et lukket forum, og at det ikke kun er slyngveninderne, man 'taler til'. Jeg forstår simpelthen ikke behovet for at ytre sig så modbydeligt om andre - når der engang imellem går 'rejekælling' i mig, deler jeg den grimme side af mig selv med min mand eller en veninde. Jeg håber faktisk, jeg ville skamme mig, hvis jeg så mine ytringer på skrift - og ligefrem at offentliggøre dem for 'vennerne' på FB ville aldrig falde mig ind.

Anmeld

5. april 2010

Caidas-vb

Jeg har fulgt meget lidt med, men synes også som andre, at især når man er medieformidler/presse skal tænke ekstra over hvad man skriver. På mit arbejde, i bh, har vi faktisk en facebook-politik - lidt svarende til den naturlige tavshedspligt. Ikke udlevere hverken kolleger eller forældre. Og endelig ikke bruge fb f.eks til sygemeldinger fra forældre, hvis man absolut skal være venner med dem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.