Hvordan vælger man en god avocado?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.876 visninger
7 svar
0 synes godt om
25. marts 2010

Spunk-vb

Jeg synes altså at det er virkelig svært at købe avocado. Prøver at mærke på dem, men kommer alligevel ofte hjem med nogle der skal ligge 4-5 dage før de er klar til at spise - og det holder jo ikke når jeg skal lave guacamole samme eller efterfølgende dag.... Er også et par gange kommet hjem med nogle der var overmodne og sorte omkring stenen. Hvordan vælger i andre avocado?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2010

LouiZe-vb

Knoppen foroven skal du kunne vippe at med tommelfingeren når du står med avocadoen i hånden. Hvis du skal bruge kræfter på det så er den ikke moden. Desuden skal den være LIDT blød og brun. De grønne er aldrig modne. Men jeg håber så ikke for dig at du handler de samme steder som jeg, for der er ingen knopper tilbage :laugh: :laugh: :laugh:

Anmeld

26. marts 2010

Soap-vb

Ej den skal da ikk vippes :) Du gir den et tryk 16 i spidsen, er den blød der så er den moden ;)

Anmeld

27. marts 2010

lib1982-vb

Soap skrev:
Ej den skal da ikk vippes :) Du gir den et tryk 16 i spidsen, er den blød der så er den moden ;)
Har du en anelse tendens til voldig adfærd ;) ;) ... meeen er nu enig, jeg står os og smatter rundt i dem, har aldrig hørt det med knoppen, det vil jeg prøve næste gang!!

Anmeld

27. marts 2010

Soap-vb

Ja ja jeg tæsker al vores mad :laugh: Skal jo være sikker på den er død ikk´ :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Anmeld

30. marts 2010

Caidas-vb

Nu ikke for at tærske langhalm på den men..... et tryk 16 er slet ikke nødvendigt. Du trykker bare på top (og bund) med en-to fingre -giver den efter er den klar til brug. Jeg er nu også mest til død mad, men helst ikke selvdød - så bare hamre løs :laugh:

Anmeld

31. marts 2010

Rita-vb

Jeg er helt enig med LouiZe :) Og lad så lige være med at klemme på avocadoerne - det giver dem brune pletter :P I øvrigt kan avocado modnes med ethylen, som både tomater og æbler frigiver - så hvis der ikke er flere modne i forretningen, køber du bare nogle umodne og lægger dem i en tætsluttende pose med en tomat eller et æble, så modner de ret hurtigt :)

Anmeld

1. april 2010

Spunk-vb

Tak for jeres svar - jeg må snarest muligt prøve dem af. Det med æblerne er jeg temmelig imponeret af :ohmy:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.