Husholdningsutgifter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2010

Møe-vb

Hej Jeg er kommet meget i Norge på ferie... og ja, for 10 år siden, var det meget dyrt at handle i Norge (tror jeg stadig det er nogen steder) - men det er blevet langt billigere, og jeg tror det udligner sig. Jeg har fornemmelsen af, at det typist er kød og mælkeprodukter som er dyre. De øvrige vare koster det samme - så er der en del som er billigere ex. fisk, lam osv. og endelig betaler i langt mindre for el og vand end vi gør her i danmark. Men der er jo også svært at sammenligne priser.. for du skal jo sammenligne de samme vare - er det økologist, er der kvalitet eller er det det billigste alternativt, og ikke mindst, hvor stor er familien. Endvidere skal der jo tages højde for lønninger, skattetryk mv. for at opnå den reelle sammenligning og det skal man vist være økonom for at regne ud. Men hvis vi alene skal sammenligne husholdnings bruger vi (to voksne og 1 barn)i hvertfald 6.000-7.000 kr. om måneden. Vi lægger også vægt på kvalitet og vælger gerne økologi, hvis det er de lækreste alternativ, køber kød hos slagteren (som kun får kød fra lokalområdet) og fisk hos fiskehandleren eller direkte hos fiskerne (hvis vi kan komme så tidligt op). Men helt ærligt tror jeg det kommer ud på et.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2010

Soap-vb

Jeg vil give Møe ret i at det har jo meget at gøre med hvad man ligger vægt på og på hvad man mener er kvalitet :) Køber man mest frisk og økologisk vil ens udgifter jo unægteligt være højere end hvis man kun handler i Netto , Lidl osv

Anmeld

23. marts 2010

lib1982-vb

Vi er 2 voksne + 2 børn på 10 måneder - vi har et 'mad-dankort', hvor vi flytter 6000,- ind hver måned, disse går så til ALT indkøb + benzin til 2 biler... syns jeg egentlig ikke er galt! Forsøger at 'storkøbe', når vi har mulighed, så vi fylder fryseren, så godt vi kan og vi kun skal have mælk osv., i løbet af ugen...

Anmeld

23. marts 2010

Frunett-vb

Vi er to voksne og to drenge på 4 og 6 år, og så lige en stor på søn på 20 der er her en gang imellem med kæresten til mad :laugh: Her bruger vi 1500 kr om ugen. Det dækker mad, toiletpapir, rengøringsmiddel, vaskepulver osv. Hovedbestanddelen af vores mad er økologisk. Vi laver madplan for en uge ad gangen, og køber stort ind 1 gang om ugen, så det kun er mælk og andre små ting vi er nød til at handle løbende. Jeg bager selv alt vores brød, og vi er ret gode til at købe STORT ind når der er tilbud på ex. kaffe, vaskemiddel, toiletpapir, havregryn osv. Når der er overskud en uge, bliver pengene samlet til de større indkøb af tilbud.

Anmeld

24. marts 2010

Mor til to-vb

Vi er to voksne og et barn på 11 måneder. Vi køber for det meste discount, især fordi kæresten lige har været arbejdsløs i flere omgange og jeg har været på barselsdagpenge. Vi laver madplan hver uge og køber primært ind én gang. Kød køber vi gerne i storkøb og fryser ned. I løbet af ugen kan vi så være nødt til at købe mælk eller andre småting vi har glemt. I snit ligger vores budget på 500-600 kr. pr. uge, men det kan være lidt svært at sige helt præcist. Vi går ikke så meget op i økologi, dog køber jeg kun Neutral vaksemidler, og prøver altid at finde dem på tilbud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.