Muffins

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.959 visninger
3 svar
0 synes godt om
13. marts 2010

Spunk-vb

Her i Dk er muffins jo ofte en noget flad affære, fordi de ofte bliver lavet i papirforme, og så flyder de jo naturligt nok ud. Jeg har dog købt en rigtig muffinform, og har også prøvet at fylde dem helt op, fordi jeg troede at de så ville hæve og komme til at ligne en lille svamp, som jeg gerne vil have dem til. Ligesom den her: De hævede godt nok også - men flød ligesom bare lidt ud og blev alligevel flade på toppen. Er der nogen der har en opskrift på muffins der kommer til at se 'rigtige' ud? Hmm - kan ikke få billedet til at du.... I ved nok hvad jeg mener, men ellers kan i se et billede her: http://mmcwatters.files.wordpress.com/2009/04/muffin.jpg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2010

Signe1704-vb

Prøv den her. Fyldet kan jo varieres. Ingredienser: 75 gram smør 225 gram sukker 2 æg 2 dl creme fraiche 270 gram hvedemel 1.5 tsk. bagepulver 150 gram blåbær (brug gerne flere ) 100 gram hvid chokolade Rør smør og sukker sammen, til det er blødt. Pisk så æggene i et ad gangen, og tilsæt cremefraiche. Sigt hvedemel og bagepulver i dejen, og rør det sammen. Kom blåbær og grofthakket hvid chokolade i, bland forsigtigt. Fordel dejen i smurte muffinsforme. Bag dem ca. 30 minutter ved 180 grader C, mærk efter med en gaffel eller pind, om de er bagte - hvis der sidder dej på gaflen, når du trækker den ud, er de stadig ikke helt bagte. Drys eventuelt de færdige muffins med lidt flormelis. Håber du kan bruge det ;)

Anmeld

13. marts 2010

Signe1704-vb

Fandt også lige denne her i min opskriftsamling. Her er det lavet som bananmuffins. Tilsæt evt chokolade. Ingredienser til 8-10 stk. 125 gr mel 75 gr. sukker 1/4 tsk. kardemomme 1/4 tsk. nelliker 1½ tsk. bagepulver 75 gr. fintrevet gulerod 75 gr. moden banan 50 gr. smeltet smør 1 æg Fremgangsmåde Mel, sukker, krydderier og bagepulver blandes i en skål. Gulerod, moset banan, smør og æg piskes sammen og røres i de tørre ingredienser. Dejen fordeles i smurte muffinforme og bages ved 165 grader i ca. 20 min.

Anmeld

14. marts 2010

MIKMAR-vb

De her går ind under kategorien cupcakes (ved egentlig ikke om muffins og cupcakes er det samme?!), men gør som du siger. Hvis du bruger alm. små forme, så sæt to i hver, så flyder de ikke ud. Man kan også købe 'rigtige' muffinsforme i papir de er mere kraftige i det. Det er en amerikansk bog jeg har, med danske mål, så de er lige fra kilden :) 225g blødt smør 225g sukker 4 æg 225g mel 2 1/4 tsk. bagepulver Opvarm ovnen til 180 grader. Kom alle ingredienserne i en stor skål, husk at blande mel og bagepulver sammen inden og pisk det hele med håndmikser til det er akkurat glat, det tager lige et par minutter. Man kan jo vælge forskelligt fyld, chokoknapper, brunfarin vendte forsigtigt i, eller nødder. Fordel dejen med to skeer i formene, her kan man jo så selv bestemme hvor store de skal være, men jeg plejer at fylde halvt op, så kommer de lige lidt over kanten. Bages i 15-20 min afhængig af str. men de skal være lidt svampede og lysebrune. God fornøjelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.