Hvor meget medicin giver I de små?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2010

Fuzzbox-vb

Vi har Panodil Junoir, og jeg bruger det, hvis jeg kan se, at Lea har ondt. Hostesaft får hun også, hvis hun hoster ekstremt, for at hjælpe så halsen ikke gør for ondt. Jeg er tilhænger af medicin, hvis det kan hjælpe. Og kan jeg hjælpe med, at det ikke gør ondt, så giver jeg det :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2010

Signe1704-vb

151009 skrev:
Nu skal vi så til at sarte med lactulose, da hun er på flasken det meste af dagen.
Er hendes mave stoppet? Ellers er der jo ingen grund til at give det. Mine to store havde begge brug for det, men den lille har slet ikke haft behov for det - heller ikke da vi gik over til flaske. Vi fik at vide af vores læge at vi bare skulle give vores søn højeste dosis panodil når han græd i flere timer (han var 3 måneder). Vores læge mente det kunne være maven eller ørerne. Jeg synes ikke det var så holdbart (det var hver uge), så jeg fik en hurtig tid til ørelæge. Det var ørerne og han har nu fået dræn. Han nåede at have mellemørebetændelse mindst 6 gang fra slutningen at november til 9. februar (hvor han fik dræn). I disse tilfælde var der ingen tvivl om at han havde ondt og han fik panodil. Jeg prøver altid først alt andet men græder de stadig og kan jeg fornemme at de har ondt giver jeg dem panodil. Jeg er også tilhænger af medicin - når der er behov og det kan hjælpe. Min søn på 11 år får stort set aldrig noget for han vil ikke have det. Vores datter på 2 år får når vi synes feberen er for høj eller hun har ondt og den lille på 7 måneder får når han græder og vi mener han har ondt.

Anmeld

9. marts 2010

ORG-vb

Nå er ikke guttene våre 'små' lengre, de er født i hhv 1997 og 2001. Men vi har alltid hatt veldig høy terskel for medisiner. Er jo en fordel at den virker maksimalt den dagen man virkelig trenger den. Eldste har medfødt skade og har jevnlig behov for medisiner foreskrevet av lege. Her følger vi legens anvisning. Vi har tillit til legen vår, og lite gagn i å søke lege og så blåse i rådene :laugh: Mot lett hodepine ingenting. Som annen bruker, skrev. Vann og hvile er beste medisin. Blir hodepinen helt uutholdelig brukes peppermynteolje strøket på pannen. Faktisk nå bevist mer virkningsfullt enn Fenazon-Koffein, som er ganske vanlig hodepinemedisin i Norge. Mot feber brukes ingenting. Feber er kroppens naturlige reaksjon på at noe er galt, og ser absolutt ingen grunn til å slå den tilbake. Mot hoste brukes te av blader av den blomsten som kalles hestehov her. Hva den heter på dansk vet jeg ikke, men har lagt ved et bilde. Lindrer vel egentlig mer enn det hjelper. :laugh:

Anmeld

9. marts 2010

151009-vb

Signe1704 skrev:
151009 skrev:
Nu skal vi så til at sarte med lactulose, da hun er på flasken det meste af dagen.
Er hendes mave stoppet? Ellers er der jo ingen grund til at give det. Mine to store havde begge brug for det, men den lille har slet ikke haft behov for det - heller ikke da vi gik over til flaske. .
Havde håbet vi kunne undvære det, men vores sundhedsplejerske sagde igår at hun skal have det når hun får flaske og ikke har afføring hver dag. Noget med at en forstoppelse kan bygge sig op over længere tid.

Anmeld

9. marts 2010

Signe1704-vb

Okay. Lød bare som om i kun gav hende det fordi hun får flaske :) Vores datter blev så forstoppet at vi måtte give hende microlax - det var ikke sjovt :(

Anmeld

10. marts 2010

Heidi Nielsen-vb

151009.....kan kun anbefale at give Lactulose...vi giver det også til vores lille nye Lucas på 3 uger.....han nåede at få forstoppelse og det var ikke sjovt......efter vi er begyndt med Lactulose så fungerer maven bare perfekt og han har afføring 1-2 gange dagligt uden problemer og uden skrigeri... Vi havde de samme problemer med vores store dreng....dengang var der ingen der ville høre på os og han har den dag idag store problemer med maven fordi der ikke blev gjort noget ved det før det var for sent....det har den betydning idag at hans tarm ikke fungerer 100 % og han skal have hjælp til at komme af med afføring......det får han så i form af movikol og det har han fået siden han var 1 år gammel. Ikke hver dag men nå vi kan se han begynder at få problemer med hård mave så får han det i en længere periode......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.