Døgnrytme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.134 visninger
6 svar
0 synes godt om
4. marts 2010

Heidi Nielsen-vb

Hvor længe skal man forvente at der går før den lille begynder at finde ind i vores døgnrytme....altså at man er bare lidt vågen om dagen og sover om natten (ikke igennem, for det ved jeg godt han ikke gør allerede) Problemet er at vores lille Lucas på 14 dage sover HELE dagen lang og så er vågen om natten. Eller det vil sige at han efter det første natte måltid bruger ekstremt lang tid på at falde til ro igen....natten til idag spiste han kl. 01:00 og faldt ikke til ro før kl 03:00 for så at spise igen kl. 05:00. Han roder rundt i vuggen, arme og ben kører rundt på ham og 'snakker' rigtig meget. Han kan bruge alt fra 15 min til de der 2 timer på at falde til ro. Efter måltidet kl 05:00 faldt han i søvn med det samme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2010

Spunk-vb

I starten var spunkens døgnrytme også helt skør. Hun faldt først til nattero midt om natten - nogle gange først ved 2-3 tiden. Med nattero mener jeg, at hun kun vågnede for at spise - ingen leg eller andet. Så sov hun til gengæld til ved 10-11 tiden om formiddagen, og herefter var der rigtigt vågne perioder hvor hun hyggede med os. Sådan var det i flere uger. Så rykkede det sig langsomt mod aftenen - 1-2 timer af gangen. Nu kommer hun i seng (og er også træt) omkring kl. 19.30 de fleste dage og står også op på rimelig fast tidspunkt. Sådan har det været omkring 1-1½ måned. Hun har sovet igennem siden hun var 8 uger, men er nu begyndt at vågne om natten igen. Jeg har læst et eller andet sted, at man først omkring 4 måneders alderen kan regne med at der begynder at være faste mønstre, men her indfandt de sig altså tidligere, så der er håb forude :) . Til gengæld er er stadig ingen faste mønstre for hendes lure. Nogle dage tager hun 4 lure af 45 minutter og andre dage tager hun 2 lange lure - desværre er det sidste meget sjældent. Hvordan går det ellers med den lille Lucas?

Anmeld

4. marts 2010

Bellis-vb

Rutiner kan man først forvente omkring 4 mdr. alderen (nogen har dem før, andre senere) men som hovedregel der. Her hos os - der er baby hvor vi er, indtil 4-5mdr. hvor de så begynder at blive puttet og sådan. Her spiser lillebror hver anden time, hele natten - men han falder hurtigt i søvn. Tror snart det vender hos jer - omkring den første måned, plejer man at se - at der er forskel på nat og dag.

Anmeld

5. marts 2010

Heidi Nielsen-vb

Så er der jo håb forude kan jeg se. :) I nat var en god nat....han spiste kl 01:00 og kl. 05:00 og der ro mellem måltiderne. Han brugte lige 10 min på at falde til ro...så det var da til holde ud og vi fik en ordentlig nattesøvn :) Han har været vågen stort set hele formiddagen....fra kl 07:20 og er vågen endnu...... Spunk....det går rigtig godt med vores lille Lucas.....han er så stille og rolig og skriger faktisk aldrig :) så han er faktisk ret nem lige i øjeblikket :) super skønt.....

Anmeld

5. marts 2010

dittelouisea@hotmail.com-vb

Efter den første måned søvn Alma igennem om natten, og havde nogle vågne timer i løbet af dagen. Hun har helt fra starten taget sig en ordentlig middagslur i barnevognen (12-15). Jeg gjorde meget ud af ikke at tænde lys om natten, ligge ned og amme og ble-skift om natten foregik næsten i søvne i vores seng med vådservietter, så jeg ikke skulle tænde lys, flytte meget på hende tænde vand osv. Om det overhovedet har haft nogen effekt at holde det hele helt i ro om natten, vides ikke. Det kan være det var kommet alligvel, men jeg følte at jeg gjorde noget for det.

Anmeld

6. marts 2010

Heidi Nielsen-vb

Tak for de gode råd dittelouise.......de bliver afprøvet inden for den nærmeste fremtid....nu ser vi lige hvordan denne nat forløber....han har været vågen næsten hele dagen pånær 2,5 time hvor vi var ude og handle og så en lille time her til eftermiddag så vi Xer fingre for at der er bare lidt ro i nat. Sidste nat var et mareridt...han lavede lige pludselig sine spisevaner om så der 'kun' gik 3 timer i mellem hver måltid.....det er jo egentlig ok men når han så bruger en halvtime til tre kvarter på at spise og bøvse så er der altså ikke lang tid tilbage og sove i...MEN han faldt forholdsvis hurtig til ro efter måltiderne.....og så er det jo ikke bedre at den store vælger at stå op 05:30 en halv time efter Lucas havde spist. Ja undskyld men har bare lige brug for at komme af med lidt vrøvl..... :blush: :dry:

Anmeld

12. marts 2010

Heidi Nielsen-vb

Nu er Lucas begyndt at være vågen om dagen....han er vågen stort set hele formiddagen og så nogle timer sidst på eftermiddagen/først på aftnen. Det er jo super dejligt og rigtig hyggeligt. MEN det har ikke ændret noget på hans nattesøvn. Han er vågen HVER nat nu fra han får det føste 'natte' måltid som ligger mellem 01:00 - 02:00 til han har fået det næste måltid som ligger mellem 05:00 - 06:00......det er ikke sådan at han skriger alle 4 timer men han roder rundt i sin seng, arme og ben kører rundt og han klynker rigtig meget....engang i mellem lykkedes det at få ham til at falde til ro med sutten men det er langt fra hver gang.....vi har også prøvet at lave mere mad, slukke lyset, lade ham putte ved os og lagt en bluse med duften af os ned i hans seng.....men intet hjælper :dry: Nogle gode forslag til hvordan vi får ham til at sove bare lidt om natten ??? Vi er ved at være godt brugte da vi jo ikke ligefrem kan sove om dagen da han jo er vågen om formiddagen og Alexander er hjemme om eftermiddagen. Vi kan ikke holde ham vågen om aftnen....vi har forsøgt og det er lige meget hvad vi gør så sover han sødt hele aftnen fra omkring kl 19 - 22 hvor vi giver ham godnatflasken og går i seng. Han sover så fra kl 22 til natmåltidet men derefter er det slut. så sover han først fra 06:00 til vi står op kl 07:30.....egentlig utroligt at han ikke er mere træt :dry: Og undskyld igen.....skulle bare lige af med mine frustrationer :blush: :blush:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.