Fif til puttetiden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.294 visninger
5 svar
0 synes godt om
2. marts 2010

Jeamie-vb

Vi er jo så gået over til den der junior seng og første dag gik jo fint. Han havde ikke lige set at sengen havde ændret sig i mørket, men her til aften var det gået op for ham. Så efter han var lagt og jeg var på vej ned, kom der små trippende fødder efter mig. Lagde ham igen, han elsker sin seng så der er ikke noget hysteri der, tror bare hans fødder gør mærkelige ting og bærer hans krop med sig. Lagde ham igen og sad stille i mørket indtil han sov. Nu ved jeg ikke om det er noget der bliver ved, men mon dog ikke i en periode, så har i nogle små fif, så det ikke vender sig til en dårlig vane ? Måske bliver der ikke noget, men rart at ha lidt ideer med så der ikke går uger på noget der kunne undgås nemt på 2 dage (ell. )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2010

Signe1704-vb

Jeg tror i bare skal følge ham i seng igen og igen og igen. Han må endelig ikke få lov at komme ind i stuen og hygge eller noget. Bare tilbage i seng og så gå derfra når han er rolig. Det tager nok nogle aftener, men så tror jeg også det er overstået. Held og lykke ;)

Anmeld

3. marts 2010

Johannamor-vb

Nej, jeg har ingen fif: Mit ene barn gjorde præcis sådan der i mere end et år, det andet gjorde det stort set aldrig. Jeg tror ikke, du skal undervurdere barnets 'putte'-behov. Der er noget trygt ved at ligge beskyttet i en lille seng - og nu har din fået en stor seng. Mit råd er derfor, at I indretter sengen, så den bliver lidt hule-tryg. Kan I sætte en sengerand på, som drengen kan putte sig ind til? Forskellige sengemærker har mulighed for at montere 'tuneller' eller 'telte' ovenover - selv har vi et 'cirkustelt' fra IKEA over pigens seng (hænger fra loftet). Altså ikke ting, der lukker barnet inde, men alligevel ting, der omhyller det, hvis du forstår. Ellers kan jeg kun anbefale det med konsekvent at lægge ungen tilbage i sengen så hurtigt som muligt og med så lidt ballade som muligt... Bare det var lykkedes for os...

Anmeld

3. marts 2010

Jeamie-vb

:laugh: Husker mig selv på at det er velsignelse at ha børn :laugh: Vi var jo så oppe 235 gange (ca) fra 9 - 24 fo rat lægge ham tilbage, putte etc. Til sidst lukkede jeg døren til hans værelse og han sov :huh: .. Men jeg havde da total dårlig samvittighed over det... For så kunne de små trippende fødder jo ikke komme ind her til morgen. Hvilket så gjorde at det at være lukket inde dèr, at de samme skrigeture kom fremt som den gang han havde 'sin trygge og hyggelige putte tremmeseng' :) . Der er puder, bamser og en senge hest på halvdelen af sengen... Johannamor skrev:
Nej, jeg har ingen fif: Mit ene barn gjorde præcis sådan der i mere end et år, det andet gjorde det stort set aldrig. Jeg tror ikke, du skal undervurdere barnets 'putte'-behov. Der er noget trygt ved at ligge beskyttet i en lille seng - og nu har din fået en stor seng. Mit råd er derfor, at I indretter sengen, så den bliver lidt hule-tryg. Kan I sætte en sengerand på, som drengen kan putte sig ind til? Forskellige sengemærker har mulighed for at montere 'tuneller' eller 'telte' ovenover - selv har vi et 'cirkustelt' fra IKEA over pigens seng (hænger fra loftet). Altså ikke ting, der lukker barnet inde, men alligevel ting, der omhyller det, hvis du forstår. Ellers kan jeg kun anbefale det med konsekvent at lægge ungen tilbage i sengen så hurtigt som muligt og med så lidt ballade som muligt... Bare det var lykkedes for os...

Anmeld

3. marts 2010

Louise-vb

Du skal bare huske på at de sover bedst i deres egen seng.. Så bare hæng på.. Ikke snerre eller lyd sur. Men følg den lille pus stille og roligt tilbage... Godnat og 'sov' godt

Anmeld

7. marts 2010

Jeamie-vb

:S Phuuu... puttetiden er slet ikke et problem, som jeg først tænkte det kunne blive. Men han sover bare stadigvæk ikke. I morges begyndte jeg bare at tude... Samme skrigeri starter kl 1 eller 3 og fortsætter til vi står op (5 - 6) tiden. Måtte holde ham igen i nat. Synes vi har prøvet alt nu, så håber virkelig det dræn hjælper :( . Dagplejens 'drillende' bemærkning, som jo i sig selv er ganske humoristisk uskyldig ' han er altid glad her og græder aldrig når han vågner, så det er kun når han er sammen med jer, ha ha ha' ramte fannerme hårdt. For hvorfor er jeg bare så dårlig i forhold til dem der kun har haft en måned, i forhold til mig der har haft ham hele hans liv ??! Nå, han er glad afsted i svømmehallen med far. Humøret stiger nok senere :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.