Nogen med erfaring med kranio sakral terapi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

864 visninger
4 svar
0 synes godt om
27. februar 2010

Ajna-vb

Ved godt der næsten lige har været en tråd med alternativ behandling, men jeg kunne godt tænke mig at vide, om der er nogen der har prøvet ovenstående enten på sig selv eller sine børn? Min mand og jeg har en stærk mistanke om, at vores ældste søn har ADHD, og skal have ham udredt for dette til september (suk suk - lange lange ventetider i det offentlige, men det er en HELT anden historie!!) - i mellemtiden overvejer jeg at få ham til kranio sakral, da jeg har hørt, at det kan give en god effekt på disse ADHD børn, men det er jo en halvpebret affære, så jeg vil lige høre, om nogen har erfaring med det, og om det gav en effekt eller ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2010

Maxmor-vb

Hvad går det ud på?

Anmeld

27. februar 2010

Jeamie-vb

Hmmm ikke personligt, men min dagplejer snakkede faktisk om det i fredags. De havde brugt det til deres børn der har sloges med en del da de var små. Det og i kombi med zoneterapi. Dog var det ikke ADHD, men hvorfor ikke prøve det ? Tag en snak med dem om det og bed dem være ærlige omkring hjælp af dette ?! Selvom du har været der èn gang behøver du ikke smide penge i deres kasse hvis din fornemmelse siger det ikk lige er det dit barn har brug for :) Ajna skrev:
Ved godt der næsten lige har været en tråd med alternativ behandling, men jeg kunne godt tænke mig at vide, om der er nogen der har prøvet ovenstående enten på sig selv eller sine børn? Min mand og jeg har en stærk mistanke om, at vores ældste søn har ADHD, og skal have ham udredt for dette til september (suk suk - lange lange ventetider i det offentlige, men det er en HELT anden historie!!) - i mellemtiden overvejer jeg at få ham til kranio sakral, da jeg har hørt, at det kan give en god effekt på disse ADHD børn, men det er jo en halvpebret affære, så jeg vil lige høre, om nogen har erfaring med det, og om det gav en effekt eller ?

Anmeld

27. februar 2010

Laurie-vb

Prøv det. Virker det, vil jeg mene, at det vil virke allerede efter 1. gang.

Anmeld

10. maj 2010

Webredaktøren-vb

En af mine bekendte udfører kranio sakral terapi, og for et stykke tid siden behandlede hun en af mine veninders børn, der er sengevæder. En enkelt behandling hjalp ikke på problemet, men alle børnene ville efterfølgende gerne 'behandles', så hun fik da løst op for nogle spændinger i kraniet som min datter tilsyneladende havde... uden jeg var klar over det :ohmy: Min bekendte sagde, at spændingerne kunne give koncentrationsbevsær i skolen, men for at løse helt op ville min datter skulle have flere sessions - det har vi så ikke lige fået gjort, for der er jo egentligt ikke et synligt problem :huh: Måske virker det på nogle ting, og ihvertfald tror jeg ikke, at det skader :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.