Hvor tit gør i rent?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2010

Spunk-vb

Signe1704 skrev:
Og jeg er ikke engang kommet igang med at vaske sofaerne endnu - de har generet mig de sidste 2 uger..... Nå jeg når det vel en dag. Så bliver alle dyner og puder til gengæld vasket idag :P
Hvor er du altså ihærdig med de sofaer. Før havde vi sorte sofaer og gul hund, og det var en virkelig dårlig combo - de kunne vaskes dagligt, hvis det skulle være. Nu har vi læder - så hænger hårene ikke fast, og de skal ikke vaskes.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2010

Lars F-vb

Vi har osse haft rengøringshjælp, men for tiden tager vi (dvs. mest jeg) den selv. Jeg er nu ikke sikker på at jeg gider blive ved med det; rengøringshjælp hver 2. uge er rart - det holder det værste i bund. Vasketøj tager jeg i weekenden - det hele. Det passer med at få det hele sorteret, at der er en rimelig mængde af hver slags, at håndklæder etc kan blive skiftet samtidig med at jeg tager badeværelset, osv. Jeg skal helst gøre sådan noget i systemer - ellers får jeg det ikke gjort.

Anmeld

24. februar 2010

Lars F-vb

Ja, det giver lidt mere gråt vand end hvis alle tog skoene af inden de gik ind, men jeg vil ikke bede alle mine gæster om at smide skoene, fordi her bliver nusset. Mange mennesker føler det som overskridelse af deres privat sfære at skulle tage skoene af, så det vil jeg ikke kræve :)
Her i huset tager man sine sko af, når man går ind. Hvis det overskrider ens personlige grænser (eller krænker ens religion), så er man velkommen til ikke at komme her.

Anmeld

24. februar 2010

Hobitten-vb

Har en spunk i maven skrev:
Jeg synes da, at det er almindelig høflighed at tage skoene af hjemme hos folk - og bliver ret irriteret når svigerfar glemmer det. Jeg har aldrig oplevet, at folk følte deres personlige grænse overskredet fordi de ikke må have sko på i vore hjem.
Ja, det mener jeg nu også.. Tager altid selv skoene af når jeg kommer i andres hjem, og forventer at de gør det i mit..

Anmeld

24. februar 2010

Signe1704-vb

Har en spunk i maven skrev:
Hvor er du altså ihærdig med de sofaer. Før havde vi sorte sofaer og gul hund, og det var en virkelig dårlig combo - de kunne vaskes dagligt, hvis det skulle være. Nu har vi læder - så hænger hårene ikke fast, og de skal ikke vaskes.
Vi har hvide sofaer og ligenu er der både chokolade, syltetøj, cacao og kaffe på. Og det er ikke mere end en måned siden jeg vaskede dem sidst! Det gik fint da vi ikke havde fået de to små. Der var sønnen 6-7 år og det fungerede med vask et par gange om året, men jo flere vi er blevet jo oftere skal de vaskes. Vil nu også påstå at pigen på 2 år har en stor del af skylden - de 3 førstnævnte pletter er hendes skyld :laugh: og sidst jeg vaskede dem var det fordi hun havde fundet en kuglepen og lavet et kunstværk :sur:

Anmeld

24. februar 2010

Signe1704-vb

Jeg tager også altid skoene af, men jeg har det også bedst på strømpesokker. Desværre er min mand af den type der synes det er skide irriterende når han bliver bedt om at tage skoene af :angry: Herhjemme går han også altid med sko selvom jeg har prøvet at lære ham at tage dem af :skrap: Hans argument er at han jo kun går fra bilen og ind - han hopper jo ikke rundt i sneen eller i mudder. MEN de sviner altså alligevel. Har han været i haven og arbejde eller noget tager han dog skoene af, det er kun hans arbejdssko han beholder på (han er kontordims) :skriv:

Anmeld

24. februar 2010

Spunk-vb

Signe1704 skrev:
Desværre er min mand af den type der synes det er skide irriterende når han bliver bedt om at tage skoene af :angry: Herhjemme går han også altid med sko selvom jeg har prøvet at lære ham at tage dem af :skrap:
Kunne et par gode hjemmesko ikke løse problemet?

Anmeld

24. februar 2010

Signe1704-vb

Det har han, men dem bruger han ikke..... MÆND! Men den lille er lige ved at lære at kravle, så nu må han snart smide skoene :P De andre har lært at kravle om sommeren, så der har ikke helt været samme problem.

Anmeld

25. februar 2010

Johannamor-vb

Vi har rengøringshjælp hver anden uge - og elsker at komme hjem til et hus, der er fint fra top til tå. Især da børnene (nu 3 og 5) var endnu mindre have vi svært ved at gøre rent - det endte altid med råben og sure miner plus en smadret lampe el.lign. - så nu klarer husalfen det mest nødvendige. Vasketøjet klarer jeg med en maskine hver anden dag el.lign. - lidt afhængigt af de udendørs tørremuligheder. Vinduerne pudser vi forår og efterår - de trænger nu, men jeg venter til fingrene ikke falder forfrosne af... Derudover er der lidt oprydning hver dag, støvsugning måske 1 gang mellem husalfens besøg o.lign. - på lørdag skal vi fx have gæster, så i aften skal vi til den...

Anmeld

25. februar 2010

Titte-vb

:P :P :P :P :P Og jeg er komet hjem til et skinnende rent hus, vores nye husalf har været her idag, og hurra for hende, hun har gjort det godt!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.