Mellemøresbetændelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.613 visninger
5 svar
0 synes godt om
17. februar 2010

Jeamie-vb

Var der ikke en tråd om det tidligere ? Mener at kunne huske jeg har set en sådan men nu kan jeg da ikke finde den !? Malik har mellemøresbetændelse og væske i mellmeøret (hænger de ting mon altid sammen ? :huh: ) Hvad er der lige med de ting ? Han får pencilin og evt dræn, men det finder vi ud af om en uges tid. Hvad kan man ellers gøre for at lindre, hjælpe etc ? Jeg led VILDT af det som barn, men det er omtrent 1000 år siden og der led man vidst bare ;) .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2010

Soap-vb

Der kan godt være væske i mellemøret uden det er desideret mellemøres betændelse Det er desværre bare oftest sådan at døjer man med det så er man også mere disponeret for betændelsen Væske i mellemøret påvirker hørelsen så barnet kan ha´sjovt sprog Jeg syns det er dejligt at de er blevet op obs på ørerne i dag, jeg kan huske min søsters dreng, den stakkel havde min mellemøresbetændelse en gang i måneden og den gang lagde man ikke bar dræn men bar led som du skriver Hvilket så resulterede i at da han fik lagt dræn var det 'for sent' , da var han en knap 4 årig med intet sprog, kun sjove lyde og en dyb frustration over ikke at blive forstået , men det er jo ikke nemt at lære sprog når alt han hørte var lyde med skulpen Så hurra for at lægerne i dag er blevet klogere :)

Anmeld

18. februar 2010

Signe1704-vb

Der var en tråd. Det var mig der havde startet den fordi min lille konstant havde det. Han har nu fået dræn og det har indtil videre hjulpet. Det håber vi forsætter. Min største har også fået dræn to gange og det hjalp også begge gange. Du kan sætte noget under sengen så hovedet bliver hævet - det kan hjælpe lidt. Ellers er der vist ikke andet at gøre end at håbe på at de vil lægge dræn - det kan jeg i hvert fald anbefale. Håber det bliver bedre for jer.

Anmeld

19. februar 2010

Jeamie-vb

Jeg kan vel bare konstatere at han SKAL ha dræn ?! Jeg mener, det er sq da mit barn... Der er væske og betændelse, de nævnte selv dræn osv. Har en teori om at når der først har været mellemøresbetændelse èn gang så kommer det sq igen, eller hvad ...?! Kan sagtens hæve hovedgærdet, men knægten fiser rundt om natten så ender med han ligger i en klump i fodenden hvor 'alt' så fiser ned i ørene på ham fordi resten er hævet... måske.... :laugh: ... Kan jo ihvertfald prøve :) Signe1704 skrev:
Der var en tråd. Det var mig der havde startet den fordi min lille konstant havde det. Han har nu fået dræn og det har indtil videre hjulpet. Det håber vi forsætter. Min største har også fået dræn to gange og det hjalp også begge gange. Du kan sætte noget under sengen så hovedet bliver hævet - det kan hjælpe lidt. Ellers er der vist ikke andet at gøre end at håbe på at de vil lægge dræn - det kan jeg i hvert fald anbefale. Håber det bliver bedre for jer.

Anmeld

20. februar 2010

Signe1704-vb

Ja det er nok ikke smart når han er så stor at han bevæger sig så meget rundt :laugh: Vores ørelæge skulle bare konstatere at der var væske to gange med 1 måneds mellemrum og så sagde de selv dræn. Overdriv evt lidt med hvor mange gange han har haft MØB. Håber det bliver løst.

Anmeld

20. februar 2010

Jeamie-vb

Nu er jeg så 'heldig' at hver gang han har været på sygehuset har de konstateret 'noget øre', så da han så blev forkølet ringede jeg til ørelægen og skreg NUUUU!!! - og så tror jeg nok lige jeg fik en tid :laugh: . Tror overdrivelsen har været der :P Signe1704 skrev:
Ja det er nok ikke smart når han er så stor at han bevæger sig så meget rundt :laugh: Vores ørelæge skulle bare konstatere at der var væske to gange med 1 måneds mellemrum og så sagde de selv dræn. Overdriv evt lidt med hvor mange gange han har haft MØB. Håber det bliver løst.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.