Ja se det er jo et spørgsmål jeg brugte 4 måneder og en del terapitimer på at besvare i foråret ...
Jeg bliver stresset af følelsen af ikke at gøre tingene godt nok. At gå for tidligt fra job og hente børnene for sent. Ikke at have overskud til at lege med børnene eller bare høre hvad de siger. Ikke at yde mit bedste på jobbet eller være usikker på hvad det er jeg skal for at det er 'godt nok'.
For mig har stress ikke så meget at gøre med travlhed, men med at synes at jeg altid er bagefter og aldrig får tingene gjort godt.
Det er jeg så blevet bedre til. Dels ved ikke at opfatte alt hvad chefen siger som kritik, dels ved at være tilstede med børnene når jeg er sammen med dem og dels ved at sige fra overfor både børn og chef når jeg ikke kan mere. Det er utroligt hvad 20 minutter på sofaen kan gøre for min stresstærskel.
Lige nu stresser det mig lidt at jeg ikke har samme ydeevne som før sygemelding. Der skal ikke så meget til før jeg mærker stresssymptomer igen. Jeg har altid haft en ekstrem høj stresstærskel - indtil jeg så knækkede og det stressede mig at sætte en tøjvask over :-( Er langsomt på vej tilbage, men det går FOR langsomt for min smag!! Jeg vil gerne kunne give den gas, bare en gang imellem, men det kan jeg så ikke endnu.
Anmeld