En løbecykel vil være et hit til en 3-årig! Til gengæld synes jeg, det er spild af penge at købe én til en 5-årig - køb en ordentlig cykel til hende i stedet og brug så den (ekstra) tid det tager at lære hende at cykle.
Jeg har et helt andet fødselsdagsgaveforslag - ikke så grovmotorisk, men det har været et hit hos begge mine børn, og de startede, da de blev 3: Playmobil. Min datter bliver snart 4, og der har vist ikke været én dag i det forgangne år, hvor hun ikke har leget med sit playmobil. Hun snakker som et vandfald, synger - og bruger figurerne til 'far, mor & børn' og andre rollelege. Hun har en iskiosk, en hestegård og en pingvingrotte - har fået lidt hen ad vejen. Vi pakker det meste ned om aftnen - men aftnen efter er tingene igen kombineret på kryds og tværs. Playmobil har den fordel, at man kan give en lille gave, som sammen med andre dele kan blive et stort hit. (Pigen havde fx også en playmobiljulekalender.)
Ved min snart 6-årige (som har piratplaymobil) har det været sjovt at iagttage, hvordan legen har udviklet sig i takt med hans udvikling. Han leger ikke mere med playmobil dagligt, men ind imellem kommer det stadig frem, og jeg kan sagtens forestille mig, at det bliver ved et par år endnu.
Anmeld