Åh, den kærlighed
http://voresborn.dk/images/fbfiles/images/hjerter1.png
Den store er 10½. Han har været forelsket i pigen fra hans klasse i nogle år og har også været kæreste med hende flere gange (!) i flere eller færre uger, minutter eller timer (!).
Nu er det sådan, at han rigtig gerne vil købe hende en halskæde til Valentines Day.
Dilemma 1
Jeg er jo ikke tilhænger af denne dag.
Han er ikke kæreste med hende for tiden.
Skal han egentlig ikke have lov at 'lave' sine egne traditioner, trods mit stivstikkeri i netop denne forbindelse?
Dilemma 2
Han har endelig opbrugt sine lommepenge fra sidste måned. Han købte legetøj, som han jo 'er for stor til' (man har ikke legetøj som 10årig, har jeg ladet mig fortælle (!)) Den der halskæde; 'jeg kan jo lige få udbetalt de få streger der, mor og så låne af dig'.
Skal jeg låne ham dem, så han kan købe den her kæde, som sikkert kan indkøbes for en lille hundred'mand og så kræve ind til den 1.?
Jeg mener, har man ingen penge, så kan man ikke købe - men han er 10 år, har et vildt ønske om den her kæde...
Jeg har det sådan, at han gerne må lade Valentine betyde noget for ham og jeg har egentlig mest lyst til at lade ham låne, så han kan give sin hjertenskære (det må det jo være, når det har varet et par år) den kæde.
Jeg er bare nysgerrig efter jeres argumenter og for at se, hvilken side jeg bør hælde til. Deadline er i morgen, inden butikkerne lukker i lokalområdet ;)
Anmeld