Hum. Jeg blander vist arbejdestid og fritid sammen i en grad så det er helt umuligt at vide, hvor meget jeg arbejder. I stedet sætter jeg mig nogen mål for mit arbejde, og prøver at indfri dem på en fornuftig måde.
Lige nu sidder jeg i køkkenet og forbereder et foredrag jeg skal holde i morgen aften - men jeg hænger jo osse ud på VB, sender et par private mails, har lavet aftensmad til familien til i morgen (jeg kommer sent hjem i morgen pga foredraget), og har osse fikset lidt forskellige småting i huset.
Desuden rejser jeg jo meget, og så er det slet ikke til at gennemskue hvad der er hvad. Når man fx går ud og spiser lækker mad (eller bare sidder i baren og drikker øl) med et par job-kontakter og snakken går både om fælles projekter, idéer, og om børn og skiløb, er det så arbejde eller fritid?
Jeg kan sagtens finde ud af at holde fri - både med mig selv og med familien, og er der noget herhjemme der kræver min opmærksomhed, så tager jeg fri, eller arbejder hjemmefra, eller møder sent, eller hvad der nu skal til. Jeg er sikker på jeg arbejde mere end 40 timer på en uge, men jeg er sikkert kun på kontoret 25-30 stykker. Det er meget fleksibelt, og det passer mig godt.
(se nu - midt i dether blev jeg afbrudt af en job-kontakt, der IM'ede fra Canada og lige skulle spørge til et par projekter, men osse bare ville sige hej; jeg tænker normalt slet ikke over, at det jo egentlig er arbejde).
Anmeld