Hvor meget gør jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2010

kongster-vb

Jeg får lige en ide - tror jeg vil lave sådan et stregsystem til manden og mig :-) Så kunne vi have fx 1000 kr i puljen og hver streg giver så en procentdel af beløbet, som kan hævet i slutningen af måneden. YAY - så er det shoppetid!! ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2010

Bellis-vb

:laugh: Kongster - den er jeg med på - jeg tror jeg 'vinder' den pulje (med mindre rep. af bil indgår :P )

Anmeld

8. februar 2010

Lars F-vb

Meget på linie med kongster her. Jeg kunne ikke drømme om at koble lommepenge og husarbejde sammen. Det lægger op til en 'hvad-er-der-i-det-for-mig' attitude, hvor man kun bidrager til fællesskabet, hvis man får noget for det. Det er helt galt. Her i en familien er vi et fællesskab, og det bidrager alle til - ikke fordi man får noget ud af det, men fordi fungerer fællesskabet. Børn og voksne bidrager til madlavning, bagning, vask, oprydning, osv. fordi der er brug for dem. Fællesskabet råder osse over en masse ressourcer, og dem er der rundhåndet adgang til - herunder at alle har penge på lommen som de selv kan råde over, men osse adgang til hjælp, støtte, opbakning, ømhed, osv. Og fællesskabet er ubetinget - der er ikke noget med, at mad, lommepenge, eller ømhed inddrages hvis man ikke retter ind. At bidrage - både til at fællesskabet kører og opgaverne løses, og til at alle for støtte og nærhed - skulle meget gerne være selvdrevet. Jeg gider faktisk ikke ha' hjælp, hverken af partner eller børn. Jeg vil ha' ligeværdig deltagelse og tagen ansvar; jeg gider ikke fortælle folk hvad de skal lave, for jeg er ikke ansat som projektleder her. Men jeg gør en undtagelse med børn, for de skal lære at deltage, og det er mit ansvar som forælder at den kommer på plads.

Anmeld

8. februar 2010

mortil4drenge-vb

Du har jo fuldstændigt ret.Det er jo sådan jeg skulle få det det til at lyde,men så var der lige dig der kunne gøre det for mig. Mange tak for hjælpen. ;)

Anmeld

8. februar 2010

Mor til to-vb

Hvor er det godt sagt, Lars. Den satte sq lige det sidste på plads for mig.

Anmeld

8. februar 2010

Møe-vb

Prinsen hos os er 2 år og 4 måneder - og han hjælper med det han kan. hjælper med at putte tøj i vaskemaskinen, tømme opvaskemaskine, rydde op når vi har spist, rydde op efter sig selv (legesager).... sådan lidt af det hele. Prøver at lære ham, at vi er en familie og vi alle skal hjælpes ad...hvis vi alle skal holde ud at være her. Og lommepenge bliver aldrig mit bord, jeg har aldrig selv fået det - så hvis det bliver til det, så er det far som må styre det.... ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.