%0/50 ordning... hvordan med det økonomiske??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.224 visninger
4 svar
0 synes godt om
31. januar 2010

Mortil2krudtugler-vb

Jeg har 2 drenge på 5 og 6 som starter i skole til april i glidende overgang.. Nu har mig og drengenes far snakket om at have dem 50/50. Men vi kan ikke finde ud af hvordan man gør det med det økonomiske.... De har adresse hos mig og bor hos mig pt. faderen betaler 2300 kr i børnepenge mdr og intet andet. Han mener han kan spare mange penge og blive boende i hans lejlighed hvis vi deler udgifterne vedr børnene hvis vi laver en 50/50 0rdning. Det mener jeg så ikke da det bare koster mig 1500 kr i sfo plads til dem i mdr. For mig ville det være ihvertfald lettest hvis han bare betaler de 2300 kr mdr og så køber jeg tøj , sko, betaler sfo, og alle andre udgifter til dem... men hvordan gør andre i samme situation.... knus mortil2krudtugler

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2010

Mor til to-vb

For det første er det noget vrøvl, at han kan spare penge. Det lader til at han ikke ved noget om, hvad børn koster. Prøv at lave et overslagsregnskab på, hvad du bruger af penge til legetøj, bøger, sfo, nye vinterstøvler, nye vinterjakker, sandaler, sko, shorts, badetøj osv. Så kan du jo vise ham det... Men allerede i forhold til sfo prisen er det jo ikke meget der er til overs op til de 2300 kr. Hvis I skal dele udgifter 50/50, så skal I være afhængige af hinandens regnskaber osv. i mange år frem. I skal tage fælles stilling til, hvem der køber vinterstøvler, hvilke støvler det skal være og hvornår de skal købes. Og jeg gætter på, at der er en grund til, at I gik fra hinanden. Overvej med dig selv om det kan fungere. Og så synes jeg der er en anden ting i det. Han skal da ikke have sine børn 50/50, fordi han kan spare penge?!

Anmeld

1. februar 2010

Jeamie-vb

Også mine tanker da jeg læste indlægget første gang... Hørte kun HAM. Han må sq spare andre steder så han kan få nogle flere penge. Det kan ikke være jeres børns ansvar. De koster de penge de nu gør.

Anmeld

1. februar 2010

Mortil2krudtugler-vb

tak for jeres indlæg.... jeg sagde også til ham at hvis han kun så på det som en økonomisk gevinst så dropper vi det igen for det skal ikke være derfor han gerne vil se sine børn mere.... selvfølgelig skal det hænge sammen også men det er ikke det der skal afgøre det.....og der er ingen økonomisk gevinst ved det for børn er ikke billige... han er blevet enig med sig selv i at vi fortsætter som vi gør nu med at han betaler børnepenge til mig, og drengene fortsætter med at have adresse her hos mig, og så sørger jeg for alle udgifterne og giver tøj med osv....ingen forskel fra nu andet end han ser sine børn noget mere....og det er jo det det hele handler om....ihvertfald for børnenes skyld... så nu må vi se om det kører..vi laver lige en prøveperiode....

Anmeld

1. februar 2010

Signe1704-vb

Der er altså også lige den detalje at han kan trække børnepengene fra i skat, så han betaler i virkeligheden hvad der svarer nogenlunde til de 1500 kr.... Bare lige en oplysning ;) Mænd bliver altså ikke så hårdt belastet økonomisk i den situation. Vil påstå at kvinderne bruger væsentlig mere hver måned :cheer:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.