\"smitter\" stammen ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

631 visninger
2 svar
0 synes godt om
11. januar 2010

Jeamie-vb

Hver uge passer jeg venindens børn, på henholdsvis snart 3 og snart 4,en hel dag, der er i forvejen en teenage knægt. Han stammer, den mindste dreng stammer og fra den ene dag til den anden begyndte den 4 årige (pige) også at stamme. Jeg ville aldrig sige til veninden at jeg ikke ville passe hendes unger fordi de stammede, men tænker nu lidt om Malik ville tage det til sig også... på den anden side er han sammen med to gamle forældre resten af tiden, så risikoen for han bliver irriterende gammelklog er nok større ?! :P

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2010

Caidas-vb

Jeg vil sige ja, men også nej. Hvis dit barn var dagligt sammen med en stammer, er der en risiko for at han vil 'abe efter'. Dvs gøre det til en vane. Men hvis det kun er en enkelt dag, kan han nemt komme fra det igen. Min egen storebror stammede da han var 4 år. Jeg som er 2 år yngre talte perfekt, men drillede ham og endte med at stamme værre end han. Det kom jo ikke fra den ene dag til den anden. Til gengæld er det blevet der, så jeg af og til stadig skal tænke meget over vejrtrækningen, hvis jeg bliver for ivrig.

Anmeld

13. januar 2010

Maxmor-vb

Jeg har ALDRIG hørt, at stammen smitter :huh: . Det er dog meget almindeligt, at børn omkring 3-4 års alderen i en periode stammer, når de bliver lidt for ivrige.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.