Lasagne opskrifter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.558 visninger
5 svar
0 synes godt om
10. januar 2010

MetteNB-vb

Elsker lasagne i alle afskygninger..... Må sige, at jeg dog selv altid tilbereder en ganske almindelig, men har rundt omkring fået mange lækre. Derfor vil jeg høre, om I ikke vil inspirere mig med jeres bedste lasagneopskrift? Tak ;0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2010

Willysmor-vb

300 g Hakket oksekød 6-10% 1 fed Hvidløg ~3 g 1 stk. Løg ~75 g 0,5 stk. Aubergine ~75 g 0,5 stk. Squash ~150 g 3 stk. Gulerod ~225 g 1,5 spsk. Hvid balsamico ~22,5 g 1 ds. Flåede tomater ~400 g 2 ds. Tomatpure konc. ~280 g 0,5 tsk. Tørret chilipeber ~1 g 0,5 bdt. Frisk basilikum ~0,5 bdt. 2 tsk. køkkensalt ~10 g 0,5 tsk. Sort peber ~1 g 1 dl. Hvedemel ~60 g 6 dl. Minimælk ~600 g 100 g Revet ost 1 knsp. Stødt muskat ~1 knsp. 8 stk. Lasagneplade ~144 g Grøntsagerne rengøres og skæres i mindre stykker. Svits de hakkede løg og de knuste hvidløg i lidt olie, tilsæt de øvrige grøntsager og svits dem med nogle minutter til de begynder at afgive væde. Tilsæt en dåse tomater og evt. lidt vand og en bouillonterning og krydderier. Der skal være væde ved ca. halvdelen af grøntsagerne. Når grøntsagerne er møre lægges de lagvis med mornaysauce og lasagneplader. Varmes ca.35-40 minutter ved 200 grader C.

Anmeld

10. januar 2010

Titte-vb

En decideret opskrift har jeg ikke, men ingredienserne har jeg da! Kyllinge lasagne Kyllingefilét i små stykker, eller strimler mornay sauce eller bechamel sauce salt og peber karry, lidt fint hakket spinat, der er optøet friske lasagne plader tomater i skiver reven ost løg i ringe, gerne rødløg Kyllingen svitses i karry, drys med salt og peber Lægges derefter imellem lasagneplader og ostesauce, en hjemmelavet er bedst :lol: Lægges lagvis med tomater og løgringe sammen med spinaten, drysses med ost og bages i ovn. Er rigtig god at lave dagen før, så trækker alle smagsstoffer sig ind i det hele, og den bliver mere fumpet når man skal bruge den........

Anmeld

10. januar 2010

kongster-vb

Et sikkert hit er at lave kødsaucen koge mindst 2 timer. Gerne tre eller fire. Den skal bare stå og småboble, men miraklet der får den til at smage italiensk og lækker indtræffer ikke før efter 2 timer. Og så skal der ikke for mange råvarer i, men de skal være af god kvalitet. Kød, løg, tomat, hvidvin, bacon eller skinkekød, oregano, hvidløg - det er sådan set det. Laaaaannggg kogetid er nøglen til god lasagne :-) Jo og så er det en super ide at samle lasagnen et par timer før den skal i ovnen (gerne tidligere, om morgenen fx)

Anmeld

12. januar 2010

MetteNB-vb

UHM lækkert. Mange tak for bud. Skal lige i gang med at have printet ud og kokkerere. Hvis nogen har på fiskelasagne, vil jeg også gerne have dem - tak.

Anmeld

12. januar 2010

Titte-vb

Fiskelasagne, der kan du bruge den jeg skrev med kylling, brug fisk i små stykker, f.eks. torsk, sej, laks eller lign fisk, eller bland gerne et par slags fisk..... Det er også rigtig godt med spinat til fisk, så det bliver en rigtig god kombination

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.