Man skal dele, når man har noget...  Det sagde vi altid da jeg gik på HTX og de andre havde slik....
Her er opskrifterne
Æblemuffins:
200 g smør, 200 g. sukker, 2 tsk vaniliesukker, 1 tsk kanel, 1 knsp salt, 3 æg, 1 dl cremefraiche, 230 g mel, 2 tsk bagepulver, 1 tsk natron, 75 g revet marcipan, 2 æbler i tern.
rør smør med de to slags sukker og kanel og salt. Tilsæt æg et af gangen. Sigt eller rør mel, bagepulver og natron i dejen. kom cremefraiche, marcipan, æble i. Kom dejen i forme og bag ved 200 grader i 15 til 20 min. Jeg bruger papirsforme og der skal ikke for meget i for så hæver de over kanten. rigtig gode også uden marcipan - de bliver næsten for søde. På et eller andet tidspunkt skal jeg prøve med æbletern fra fryseren. Jeg ved ikke om de bliver ligså gode...
Marzarinkagen:
250 g smør og 200 g sukker piskes godt. 4 æggeblommer tilsættes. 2 dl mælk, 150 g mel og 3 tsk bagepulver blandes i. I bradepande (den der hører til ovnen) ovenpå puttes marengsdejen
marengsdej:
4 æggehvider, 300 g sukker og 2 tsk vaniliesukker
æggehvider og lidt af sukkeret piskes stive og resten vendes i. Evt kan 100 g hakkede nødder/mandler tilsættes
De to lag bages i ovene i 30 min. ved 200 grader
når den er kold blandes 4 dl cremefraiche med 4 dl flødeskum og lægges ovenpå kagen. her ovenpå lægges forsklellige friske frugter i et pænt mønster.
Den er rigtig nem og samtidig fin nok til fest, barnedåb mv.

Anmeld