Verdens bedste dessert

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.975 visninger
11 svar
0 synes godt om
10. januar 2010

MetteNB-vb

Skal på et tidspunkt anrette et kage - dessert fødselsdagsbord..... og mangler lige lidt inspiration. Håber, at I kan komme med en masse gode ideer til, hvad I har af favorit dessert - hvis det er nemt og enkelt at tilberede, er det jo også kanon ;0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2010

Spunk-vb

Uhh - jeg elsker at lave desserter og kager. En af mine absolutte favoritter er citronfromage - og det er faktisk ikke så svært at lave - der er forskellige opskrifter alt efter hvor fed den må være - jeg tager altid den fede - for man spiser det jo ikke så tit, men den kan også laves med ymer. Kig på arla.dk/karoline. Denne chokoladekage http://www.maduniverset.dk/opskrift.php/5147/Bagvaerk-opskrifter/Skoen-snasket-chokoladekage--nem-at-lave er også rigtig lækker. Den er fugtig og snasket, og glasuren er rigtig god. En anden af mine absolutte yndlingsdesserter som er MEGET nem at lave er trifli. Du lægger frugt/frugtkompot lagvis med knuste makroner og kagecreme. Hvis du har lyst kan du selv lave cremen med det bliver også rigtig godt med en almindelig pulver-kagecreme - og så tager det ikke meget mere end 10 minutter at lave. Jeg plejer at bruge hindbær, men andre frugter kan selvfølgelig også bruges. Jeg synes, at noget syrligt er godt, til at opveje de søde makroner og kagecremen. Cheesecake er jo også rigtig lækkert, men jeg har faktisk aldrig prøvet at lave det, så jeg kan ikke sige noget om hvor svært det er. Jeg kan varmt anbefale bogen 'Byens bedste kager' som indeholder mange lækre opskrifter på kager/desserter.

Anmeld

10. januar 2010

Spunk-vb

Muffins med daim og hindbær http://spisbedre.dk/opskrift/view.xml?id=2452 har jeg endnu ikke prøvet at lave selv, men jeg har fået dem hos en bekendt, og de var meget lækre.

Anmeld

10. januar 2010

Løkkemor-vb

ja, der er mange.. Cheececake fra Karolines er altså god og nem. det eneste er at man skal sørge for ikke at få lavet klumper med husblassen. Alt med chokolade - skåle med is og friske frugter. En slags mazarinkage med magrens, cremefraiche og frugt - rigtig god. Kan godt lægge opskriften, hvis nogen er intereseret. lakridsis fra Vebbestrup Æblemuffins med marcipan - smager næsten bedst uden. Så'en en chokolade-orange-nødde- kage min mor laver. Hverdagsdessert - vanilieis med banan og reven chokolade. Et hit fra min barnsom pandekager med forskelligt fyld Chokoladesmåkager - bedstemors

Anmeld

10. januar 2010

Caidas-vb

Vigtigt, synes jeg, er at hvis der er rigtig mange søde ting, vil det være rart med noget frugt også. Melon f.eks. Jordbær dyppet i smeltet chokolade - men det er vist mere sommerdessert :P

Anmeld

11. januar 2010

Spunk-vb

Løkkemor skrev:
Æblemuffins med marcipan
Lyder da ret godt - dem vil jeg gerne have opskriften på, hvis du vil dele :)

Anmeld

12. januar 2010

MetteNB-vb

Det vil jeg også gerne ;0) Løkkemor: Jeg vil også gerne have opskriften på mazarinkagen med tilbehøret. Lydder lækkert. og Caidas..... Det bliver forhåbentligt sommervejr, når jeg skal holde fest. Så jordbær m chokolade lyder også lækkert. Mange tak for bud. Modtager meget gerne mange flere og rigtig gerne opskrifter ;0)

Anmeld

12. januar 2010

Løkkemor-vb

Man skal dele, når man har noget... Det sagde vi altid da jeg gik på HTX og de andre havde slik.... Her er opskrifterne Æblemuffins: 200 g smør, 200 g. sukker, 2 tsk vaniliesukker, 1 tsk kanel, 1 knsp salt, 3 æg, 1 dl cremefraiche, 230 g mel, 2 tsk bagepulver, 1 tsk natron, 75 g revet marcipan, 2 æbler i tern. rør smør med de to slags sukker og kanel og salt. Tilsæt æg et af gangen. Sigt eller rør mel, bagepulver og natron i dejen. kom cremefraiche, marcipan, æble i. Kom dejen i forme og bag ved 200 grader i 15 til 20 min. Jeg bruger papirsforme og der skal ikke for meget i for så hæver de over kanten. rigtig gode også uden marcipan - de bliver næsten for søde. På et eller andet tidspunkt skal jeg prøve med æbletern fra fryseren. Jeg ved ikke om de bliver ligså gode... Marzarinkagen: 250 g smør og 200 g sukker piskes godt. 4 æggeblommer tilsættes. 2 dl mælk, 150 g mel og 3 tsk bagepulver blandes i. I bradepande (den der hører til ovnen) ovenpå puttes marengsdejen marengsdej: 4 æggehvider, 300 g sukker og 2 tsk vaniliesukker æggehvider og lidt af sukkeret piskes stive og resten vendes i. Evt kan 100 g hakkede nødder/mandler tilsættes De to lag bages i ovene i 30 min. ved 200 grader når den er kold blandes 4 dl cremefraiche med 4 dl flødeskum og lægges ovenpå kagen. her ovenpå lægges forsklellige friske frugter i et pænt mønster. Den er rigtig nem og samtidig fin nok til fest, barnedåb mv.

Anmeld

12. januar 2010

Caidas-vb

Løkkemor skrev:
Marzarinkagen: 250 g smør og 200 g sukker piskes godt. 4 æggeblommer tilsættes. 2 dl mælk, 150 g mel og 3 tsk bagepulver blandes i. I bradepande (den der hører til ovnen) ovenpå puttes marengsdejen marengsdej: 4 æggehvider, 300 g sukker og 2 tsk vaniliesukker æggehvider og lidt af sukkeret piskes stive og resten vendes i. Evt kan 100 g hakkede nødder/mandler tilsættes De to lag bages i ovene i 30 min. ved 200 grader når den er kold blandes 4 dl cremefraiche med 4 dl flødeskum og lægges ovenpå kagen. her ovenpå lægges forsklellige friske frugter i et pænt mønster. Den er rigtig nem og samtidig fin nok til fest, barnedåb mv.
Vil det sige at der er nok til en stor bradepande i den opskrift. Jeg tror også lige jeg snupper opskriften

Anmeld

13. januar 2010

Fuzzbox-vb

Vi er jo store fans af Peddersen og Findus herhjemme, og jeg må indrømme, at Peddersens Pandekagekage ikke er så ringe ;) Lav omkring 14 pandekager. Lav kagecreme. Hiv det syltetøj frem du bedst kan lide :) Og byg den op som en lagkage :) (pandekage, creme, pandekage, syltetøj, pandekage...osv) Og pynte den med flødeskum og bær :P

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.