Endelig knækkede vi koden.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.022 visninger
10 svar
0 synes godt om
4. januar 2010

Mor til to-vb

Pyha. Dejligt med ferie, men for pokker hvor har det været hårdt. Lillebror har simpelthen sovet så dårligt. Den 23. prøvede vi at give ham et ekstra måltid inden han skulle i seng og så putte ham lidt senere. Der vågnede han ikke fordi han var sulten og kunne falde i søvn ved at blive vendt rundt på siden. Og kun 5 gange i løbet af en nat. Det var da en start og sådan gik det i 5 dage. Så skulle storesøster på besøg hos mormor og da han havde sovet så (forholdsvis) godt, rykkede vi ham ind i deres (nu) fælles soveværelse for at han havde en nat uden hende at starte på. Han vågnede nogle få gange. Storesøster kom hjem og så begyndte han at vågne 10 gange (mindst) indtil klokken 1 og derefter et par gange indtil klokken 6, hvor han kom ind i vores seng og fik bryst og sov til klokken 8... (Det var jo sådan set fint nok eftersom storesøster først vågnede klokken 8.30). Her var det ikke nok at lægge ham på siden... Lørdag aften kom jeg i tanke om, at han jo er mørkeræd i bilen og at der måske ikke var lyst nok inde på det nye værelse eftersom det jo er en anden lampe. Jeg satte en anden lampe derind... Og: Tadaa! Første nat sov han i gennem i nat vågnede han en gang hvor han skulle have viklet benet ud af tremmerne i sengen og en anden gang hvor han selv faldt i søvn igen... Vi er helt rundt på gulvet fordi vi har sovet så godt. Tænk at løsningen var så enkel. Og så lige et godt nytår til jer alle.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2010

Fuzzbox-vb

Hvor ER det pragtfuldt :D Det er utroligt, hvor lidt der skal til, for at få dem til at sove godt :) Vi prøver stadig at hitte ud af, hvordan at vi kan få Lea til sove godt :P

Anmeld

4. januar 2010

M Illum-vb

Dejligt :) Men hvor er det bare SNYD :) Vi har en lille pige der skriger lige så snart hun rører madrassen! på en god nat er jeg kun oppe 3 gange på en dårlig 8 gange. Vi har prøvet med lys, om der var var for varmt eller koldt, ovs. Så synes bare det er snyd (men selvfølgelig rigtig godt for jer) :laugh: Skulle bare lige øffe lidt ;)

Anmeld

4. januar 2010

Mor til to-vb

Årh. Føler med jer! Det er simpelthen så hårdt. Er du startet på arbejde? Et vennepars vennepar har en pige på næsten et år, som er vågen hver anden time (!)for at spise (!). Moren er startet på arbejde. PYHA. Er det sådan for hende altid? Har der været gode perioder? Hvad med en voksenmadras på gulvet ved siden af hendes seng? Det brugte vi meget i perioder ved den store (og stadig når hun er syg eller noget). Det gav en helt fantastisk ro og vi fik mere søvn, fordi det var nok med hånden på hendes mave, så faldt hun i søvn...

Anmeld

4. januar 2010

Maxmor-vb

Jeg sidder lige og bliver lidt småmisundelig :dry: . Min dreng på 2½ år sover sjældent igennem. Det er ofte, han skal mærke, at vi er der. Når han vågner kommer han ind til os, men selv der vågner han og skal lige have lidt kontakt :( . Her i ferien havde han mareridt og drømte om edderkopper, der kravlede på ham. Vi skulle så 'fjerne' dem, før han faldt til ro. Dette var over flere nætter og mange gange hver nat. I nat sov han rimeligt, da han var kommet ind til os. Hvor er det skønt, at kunne sove 4 sammenhængende timer :woohoo: .

Anmeld

4. januar 2010

M Illum-vb

Næ- da hun var helt ny kunne vi lægge hende vågen og hun sov 6-8 timer. Så fik jeg et anfald af 'hvis jeg går fra hende, holder hun op med at trække vejet', og begyndte at lade hende sove på sofaen til jeg selv gik i seng (dybt åndsvagt) nå, men så sov hun stadig hele natten. Da vuggen begyndte at blive for lille startede problemerne, og vi flyttede hende over i tremmesengen, det gik ok den første måned, men så er det bare gået ned af bakke siden. Nu sover hun hos mig om natten, far er på job, og det er jo ikke en disse bedre. jeg kan bare ikke holde til mere nu og trænger desperat til at sove lidt sammenhængende. Men sjovt nok er det lige så svært at putte hende i vores seng som i hendes egen. Fatter jeg ikke for det har ikke tidligere været et problem. Hun har sovet hos os når mor har haft brug for at sove eller hun har været smådårlig,syg og den slags. Nej - jeg går stadig hjemme, skal først starte på job igen d 16 marts - dagen efter hendes 1 års fødselsdag :)

Anmeld

4. januar 2010

Løkkemor-vb

Guuuud, vi har haft en enm én - hun er nu næsten 4 og sover som en engel og har gjort det siden hun var ca. 4 mdr... Vi havde bare lidt svært ved at få hende til at sove, indtil hun faldt i søvn med aftenflasken i munden og vi kunne lempe hende i seng. Det er dog lidt noget andet med nr. to på 3 1/2 mdr. hun er næsten ikke til at få til at sove, så vi må ud og køre lidt med hende om aftenen.. Det er også ret træls. De sidste tre nætter har hun sovet igennem og jeg håber (7-9-13) det fortsætter. da hun var helt lille var det fordærdentlig - hun kunne kun sove i mine arme eller på min mave og sov generelt meget urolig. Vi havde hende så til kranio sakral terapi og det virkede ligeså langsomt. de sidste uger har hun kun været vågen en gang. Men jeg føler med jer, jeg var helt bims :blink: til sidst af mangel på søvn og det varede jo kun nogle uger... Så hold ud og lad dem sove i arm, hvis man selv kan få bare lidt søvn

Anmeld

4. januar 2010

Elverpigen-vb

Jeg føler også med jer der ikke får jeres søvn. Søndag mellem jul og nytår havde Sigrid en mærkelig nat, vågnede kl 2, 4, 5, 6, 7, 8 og så stod jeg op. Følte mig som en zombie hele dagen :laugh: Hun sover normalt fra en 17-18 tiden til 23, hun vågner når jeg går i seng og her får hun noget mad og så sover hun til ca 5 og så til omkring kl 8. Jeg føler mig meget priviligeret at have en pige på 4 mdr, der sover så godt om natten, for jeg elsker min nattesøvn :cheer:

Anmeld

6. januar 2010

Mor til to-vb

M Illum skrev:
Næ- da hun var helt ny kunne vi lægge hende vågen og hun sov 6-8 timer. Så fik jeg et anfald af 'hvis jeg går fra hende, holder hun op med at trække vejet', og begyndte at lade hende sove på sofaen til jeg selv gik i seng (dybt åndsvagt) nå, men så sov hun stadig hele natten.
Det der med at falde i søvn i stuen; Det har Bibi praktiseret og hun er stolt af det, ikke Bibi? Hvad med at lade hende gøre det stadig væk?

Anmeld

6. januar 2010

M Illum-vb

Ja - det har vi så også prøvet igen. men det er bare sjov og ballade når hun er oppe. Kan dog få hende til at sove i barnevognen, men kan ikke flytte hende op i seng :angry:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.