Kvinders flirt er det rene tidsspilde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.509 visninger
5 svar
0 synes godt om
1. april 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra Jyllandsposten

Mænd fatter ikke, når kvinder flirter med dem, viser ny forskning. Mænd kan ofte ikke kende forskel på seksuelle tilnærmelser og kvindelig venlighed.

Uanset hvilken flirteteknik, kvinder vælger, virker det ikke hos hovedparten af mændene, fastslår amerikanske forskere i et nyt forskningsprojekt.

Mandehjernen er nemlig fuldkommen håbløs til at opfange den slags signaler fra kvinder, viser en rapport fra forskere på Indiana University. Rapporten slår fast, at mænd er så godt som uimodtagelige overfor forførelsesteknikker fra det modsatte køn.

Det viste sig, at de mandlige studerende var langt dårligere end de kvindelige studerende til at aflæse kropssprog, og de var særligt forvirrede, når det kom til at kende forskel på kvinders flirt og venlige gestus.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2008

Doktor Doolittle

Det tror jeg ikke på. Jeg kan ikke tælle antallet af gange hvor jeg er blevet betjent først, bedre, har fået rabat osv. fordi jeg har smilet sødt til den mandlige tjener/ekspedient...
Knus Tina med et særligt flirtergen ;):P

Anmeld

1. april 2008

Pia.

Nogen mænd har altså fanget den - eller i hvert fald de mænd jeg har forsøgt kig hos...

Syntes i det hele taget mænd er ret nemme på det område... - der skal sgu ikke meget til ;)...
Der er da ikke noget bedre end en god omgang flirteri..:P

God dag til alle...(H)

Anmeld

1. april 2008

Pia.

PiaR skriver:

Nogen mænd har altså fanget den - eller i hvert fald de mænd jeg har forsøgt kig hos...

Syntes i det hele taget mænd er ret nemme på det område... - der skal sgu ikke meget til ;)...
Der er da ikke noget bedre end en god omgang flirteri..:P

God dag til alle...(H)

KIG HOS = MIG HOS...

Anmeld

1. april 2008

Mathilde

Hmmm jeg tror at artiklen undervurderer mænd lidt.....eller meget. Min oplevelse er, at mænd er udemærket til at opfange de forskellige signaler vi sender til dem. Selvfølgelig er der også dem der skal have tingene skåret ud i pap;) men det er vist de færreste...

Noget helt andet er, at mænds hjerner er større end kvinders. Men men men... Den del af hjernen som er større hos mænd, er krybdyrhjernen og lige der sidder.....seksualiteten;)

Anmeld

1. april 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Som hjerneforsker Ann Elisabeth Knudsen skriver i sin bog "Pæne piger og dumme drenge", så har størrelsen ikke noget med kvaliteten at gøre. Mænd har også større organer, men det betyder jo ikke, at de fungerer bedre ;).

Faktisk er hjernebjælken hos kvinder proportionalt større end hos mænd, hvilken betyder, at der er bedre samarbejde hjernehalvdelene imellem hos kvinder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.