Hvornår kan baby rulle????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.026 visninger
4 svar
0 synes godt om
8. december 2009

Signe1704-vb

3.gangs mor og helt blank :laugh: Hvornår er det nu de skal kunne rulle fra mave til ryg og omvendt? Lillemanden er 4 måneder så burde det ikke snart være? Nogle der har råd til hvordan jeg kan stimulere ham til det? Han elsker at ligge på maven og kan ligge længe, men når han så bliver træt ruller han ikke om på ryggen og gør ikke rigtig tegn til det. Han har ved et tilfælde gjort det nogle gange, men det var slet ikke kontrolleret.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Mener at det er mellem 4 og 6 mdr. de sådan rigtig begynder på det :) Jeg lånte bogen 'Leg med dit barn' og der er rigtig msnge gode lege til at stimulere alt muligt - også det at kunne rulle. Og så er der en motorisk beskrivelse i bogen af, hvad de kan ca. hvornår...

Anmeld

9. december 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Sidder lige og kommer i tanke om at bogen da vist nok hedder 'Leg med din baby' og ikke med dit barn... :silly:

Anmeld

9. december 2009

Mor til to-vb

Det er meget forskelligt. Nogle gør det nogle gange inden de er 4 mdr. og så går der evigheder inden de gør det igen. Nogen ruller fra ryg til mave først. Hvis du vil stimulere ham, kan du tage ved hans hofte og rulle ham til han er på maven. Eller tag ham med i dobbeltsengen og tag ved hans skuldre og rul fra den ene ende til den anden. Roligt til at starte med, så vildere og vildere efterhånden som han kender øvelsen og viser han kan lide det. Jo hurtigere jo bedre styrker det balance osv. (indenfor rimelighedens grænser naturligvis). Mange børn får problemer med at komme rundt pga. den arm de skal rulle hen over. Du kan enten tage ham i hånden og trække den op over hans hoved eller tage hans arm ind foran ham, næsten under hans brystkasse. God fornøjelse.

Anmeld

10. december 2009

Signe1704-vb

Tusind tak for svarene. Jeg må prøve den bog. Og så nogle rulleøvelser i sengen. Men jeg kan høre at det ikke nødvendigvis er endnu han skal kunne det :P

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.