Argh - de nætter.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.111 visninger
7 svar
0 synes godt om
6. december 2009

M Illum-vb

I guder hvor er jeg efterhånden godt smadret - lige siden sarah rykkede i tremmeseng på sit værelse i august har jeg været oppe mellem 1 og 5 gange hver nat! For det meste 3 gange, passende med hver anden time, kl 1, 3 og 5 - halv 6 hvor jeg tager hende med ind i vores seng, så kan jeg da sove et par timer. Det gik helt galt forrige fredag hvor jeg var til julefrokost med mødregruppen og farmand skulle tage aften/natte roderiet. Siden har hun faktisk ikke ville slippe mig. Jeg ammer hende i søvn og ligger hende så i sin seng, det har virket godt og hun plejer at sove videre, men nu vågner hun skrigende op så snart jeg har lagt hende ! Så nu bliver hun puttet i vores seng og lagt ind til sig selv når jeg går i seng. som vi gjorde i starten, men nu sidder jeg her er ret busted og overvejer om det er noget jeg kan ændre så hun ikke er så ked af det og ikke vågner så mange gange om natten. Hun skal faktisk bare vide at jeg stadig er der, så falder hun i søvn igen, men hvor er det altså udmattende. kl 3 plejer hun at få lidt at spise. Hun er lige knap 9 måneder. Nogle gode råd?? Vi har ikke plads til at rykke hendes seng ind i soveværelset.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2009

Mor til to-vb

Det er meget naturligt for børn, at de får en periode mellem 8 og 10 månedersalderen, hvor de har brug for ekstra tryghed... Og da hun så oplevede, at du pludselig ikke var der, så har hun brug for at blive ekstra forsikret om, at du ikke forlader hende. Du kan tage en madras ind på gulvet til hende og sove der nogle nætter. Det tager måske en uges tid, så kan du starte med at sove i soveværelset og hvis hun så vågner mere eller mindre har du madrassen parat og kan tage puden og dynen med ind for at få sovet. Jeg vil vædde med at du får sovet mere, fordi det eneste du skal er at lægge hånden ind mellem tremmerne, så sover hun videre. Fordelen ved dette koncept er at det er dig der skal flytte tilbage og ikke hende. Lige nu er hun vænnet til at blive taget ind i jeres seng, hvis hun bare brokker sig nok, og det er jo dejligt at ligge der... For hende :) Men ikke for os voksne når det er hver nat. Vi gjorde det ved vores pige og gør det stadig ind i mellem, når hun har en 'tryghedsperiode' og vi er for trætte til natteroderi. Held og lykke.

Anmeld

8. december 2009

Sofies mor-vb

Uha Sofie bliver hvor hun er :huh: Ja vi har en af disse senge, hvor den ene side kan skubbes ned, så hun ligger lige ud for min næsetip B) Men det varer ikke mange centimeter, før vi skal i tremmeseng, og den mener min mand ikke, kan være i soveværelset :angry: Nu vågner han jo ikke om natten!!! Frygter nemlig at hun bliver lidt utryg og når at vågne mere inden jeg når hende :dry: Og nattesøvn er jo kostbar :laugh: Tænker om du kunne prøve, at lave en vælling til hende, til natten ? Sofie er så osse lidt en sove-blærerøv, men hun sover altså fra 21 til 09, når alt er som det plejer van. Hun er 7 mdr og da din er noget ældre tænker jeg om hun mon osse er lidt sulten om natten ?? Håber snart du får noget ordentlig søvn. :)

Anmeld

9. december 2009

Mor til to-vb

Du siger noget med det mad, Sofie. Hvad og hvor meget får Sarah at spise inden hun skal i seng?

Anmeld

9. december 2009

M Illum-vb

For det meste spiser vi aftensmad ved 6 tiden og hun bliver puttet ved halv 8 tiden. Hun skovler godt med mad indenbords. :laugh: Nu har jeg i de sidste par dage trukket tiden lidt og puttet hende halv 9, med en lille snack først, dvs. et æble, en mandarin eller noget i den stil. Og i nat var jeg kun oppe 2 gange. :) men hun virker meget tørstig der midt på natten, hun får ellers noget at drikke inden hun bliver lagt. og jeg er holdt op med at tage hende op når hun vågner, så skal hun være godt ulykkelig først. Ved ikke hvad jeg sådan ellers skal gøre. Gik og spekulerede på det med at sove hos hende, men jeg har ikke så lige jeg kan rykke ind til hende :S ville være smart ellers

Anmeld

10. december 2009

Mor til to-vb

Man kan købe de der folde-sammen-madrasser i netto for 300 kr i denne uge, tror jeg. Hvad får hun at drikke om natten? Vand kunne måske gøre det, hvis hun ellers har fået bryst.

Anmeld

10. december 2009

Sofies mor-vb

Ok du giver hende lidt frugt, min lille fugleunge (75cm og 9 kilo) kværner 250 ml vælling på vej i seng!!!!! Så vidt jeg husker er din datter noget tungere? Jeg ville prøve med noget grød eller vælling :)

Anmeld

12. december 2009

M Illum-vb

Jamen det er hun ikke rigtig interesseret i. et stykke frugt er mere end hun vil spise.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.