Ja, se, det er jo mystikken ved det job *hæhæ*
Primært er det journalskrivning. Men jeg giver også tider til operationer, ambulante tider osv. Skriver henvisninger, bestiller røntgenundersøgelser, lukker forløb, tager telefoner.
Altså ikke noget videre underfundigt. Sådan er jobbet bare.
Men en journal er ikke bare at skrive den. Du kan få en gebrokken, som dikterer. En som ikke kan finde ud af at lade være at cutte stavelser af ord og ord ud af sætninger. En, som ikke kan sproget. En stønner.
Det kan være dit, dat og dut journal eller det kan være en 6-timers operationsbeskrivelse.
Det er sjældent kedeligt, vil jeg sige. Men hold nu kæft, hvor kan jeg blive irriteret mange gange :angry:
Det er dog skide spændende, det speciale jeg har med at gøre. Neurokirurgi i hovedet ~ kraniekirurgisk. Supercool!
Vidste du, at ved en tumor i øret, så smutter man lige lidt fedt fra maven op i hullet, hvor tumoren har siddet? Eller når man har skåret en plade af kraniet og der opstår tryk, hvor man må vente med at sætte pladen på plads, så lægger man den ind i maven? Og når så trykket er faldet i hovedet og pladen skal sættes på plads, så tager man den ud af maven og syr den på hovedet igen.
Nå ok, men sådan er det altså...
Anmeld