Kan børn sove FOR meget??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.900 visninger
5 svar
0 synes godt om
2. december 2009

lib1982-vb

Hej med jer :) Vi har 'et sæt' drenge fra maj, men født 2 måneder for tidligt, så deres korrigerede alder er 4½ måned. De sidste uger, har vi fået en rigtig god struktur på vores drenges søvn - MEN nu er jeg så kommet til at tænke på, om de egentlig kan sove FOR meget :ohmy: De sover 30-45 min. om formiddagen, 2-3 timer til middag og så 1 lille time om eftermiddagen... Kommer i seng kl. ca. 19 og sover til 6.30-7 om morgenen... synes det lyder af meget, men overvejer om det bare er fordi de nu blir LAGT til at sove, i stedet for de falder i søvn på deres legetæppe eller hvor de nu lige befinder sig :unsure: Tidligere havde vi 2 MEGET trætte og bøvlede børn om eftermiddagen og aftenen, det er nu helt væk :) De timer hvor de er vågne er de glade, friske og leger, pludrer og er super nemme at få kontakt med og lege med :cheer: Kom bare til at sidde og tænke på, at de faktisk sjældent er vågen mere end 2-3 timer ad gangen - er det normalt?!? Hvordan gør I andre?!?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2009

Løkkemor-vb

Så længe de er så små synes jeg ikke de kan sove for meget. Og de lyder jo til at være friske og trives når de er vågne. Med hensyn til sovetiderne lyder det ligesom vores store piges søvn, da hun var lille. Hun sover stadig 10 - 12 timer om natten og hun var tre førend middagsluren på et par timer holdt op. Den lille på 11 uger sover også meget, men ellers pylrer hun og er ret så umulig.... Man skal jo også tænke på, hvordan de opfører sig, når de er vågne. Børn skal jo heller ikke 'falde i søvn på legetæppet', men skal jo puttes i seng eller i barnevogn, når de er trætte. Så selvfølgelig skal de lægges i seng og gerne på faste tidspunkter

Anmeld

2. december 2009

Fuzzbox-vb

Jeg synes at det er normalt :) Da Lea var helt spæd, gad hun ikke at sove. Men da hun kom over de 4-5 mdr, så begyndte hun at tage revance :) Og hun sov på de samme tider, som du har beskrevet :)

Anmeld

2. december 2009

Mor-3-vb

Fra en tvilling mor til en anden :laugh: Det er helt normalt, det med at de sover.. Men heller to glade end 2 knap så glade babyer.. Du gør det bare som det passer bedst,i jeres familie.. og 5 timer om dagen,er da flot... Sådan sov mine drenge også. Det blev også sådan forskudt.. og i seng samme tid om aftenen :cheer:

Anmeld

2. december 2009

Mor til to-vb

Det er helt normalt. Min dreng på 7 måneder er heller ikke vågen mere end 3 timer af gangen. Jeg er helt sikker på at børn ikke kan sove for meget. Hvis de ellers er glade og veltilpasse når de er vågne og ikke taber sig, så er alt som det skal være.

Anmeld

3. december 2009

lib1982-vb

Tak for jeres svar :cheer: Dejligt at få bekræftet at man ikke er helt håbløs :blink: :woohoo:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.