Arrgh, vil have min nattesøvn tilbage...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.188 visninger
7 svar
0 synes godt om
17. november 2009

Riwe-vb

...Gode råd søges! Vores datter på 10½ måned har den sidste tid fået problemer med at sove om natten. Det går fint nok om dagen. Hun bliver lagt kl. 19 ca og falder rimeligt nemt i søvn. Men hun er så begyndt at vågne kl. 22.30 (Sharp) og så kører vi. Hun er ikke til at få til ro igen, hun skriger og skriger - det lyder mest som en brokkegråd, og hun kan bliver RIGTIG sur! Vi har af princip aldrig taget hende op igen om natten efter hun er blevet puttet (med meget få undtagelser) og det virker som om hun nu bare bliver mere forvirret over at blive taget op. Problemet er at hun er tæt på umulig at få til ro, hun bliver ked af det over ikke at have sutten, men vil IKKE have den - når vi giver den til hende eller forsøger at lægge en hånd på hendes bryst skubber hun os væk :-( nogen gange hjælper det lidt at give hende en tår vand. Vi er ved at løbe tør for ideer og er også ved at være pænt trætte. Det kan stå på til omkring kl. 4-5 om morgenen, hvor hun sover lidt, meget uroligt og vågner og er utrøstelig hver time, for så at ville op ved 6-7tiden. Nogen gode råd der ude hos alle i garvede mødre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2009

Mor til to-vb

Har jeg forstået det rigtigt, at hun ikke sover fra 22.30 til 4-5 stykker? hvor meget sover hun om dagen? Er der nogen forandringer i hendes liv for nylig?

Anmeld

18. november 2009

Riwe-vb

Der var lige nogle nætter hvor det var helt slemt med meget lidt søvn. Det ser heldigvis ud til at det er ved at blive bedre :-) Hun sover 2 lure om dagen - 1½-3 timer om formiddagen og så 45 min til 1½ time om eftermiddagen. Vi satser på det er en periode og at det er ved at komme på rette spor igen...

Anmeld

19. november 2009

Ajna-vb

Hvis problemet er gået i sig selv igen, så nyd det men ellers ville jeg få hendes ører checket.

Anmeld

19. november 2009

Mor til to-vb

Ører er mere, hvis de sover et lille stykke tid og så vågner op med et skrig. Som regel! Der kan selvfølgelig være undtagelser. Jeg tror det er en periode som de fleste børn kommer i, når de er mellem 8 og 10 måneder. De drømmer meget i denne periode for at bearbejde. Det er også derfor, tror jeg, at hun bliver forvirret over at blive taget op. Altså fordi hun ikke nødvendigvis er helt vågen. Det er garanteret kun en periode og det er højst sandsynligt fordi verden pludselig er blevet et farligt sted og hun dermed har brug for tryghed og ro. Nu ved jeg jo ikke, hvordan I har indrettet jer. Hvis hun er flyttet på eget værelse, kunne I lægge en madras derind og så simpelthen ligge der med en hånd på hendes mave eller i hendes hånd, mens hun ligger i sin egen seng. Så er der måske chance for at få sovet lidt. I hvert fald skal man ikke rende frem og tilbage så. Det har vi haft held med herhjemme. Plus at den der ikke er sammen med hende får sovet. Held og lykke med det.

Anmeld

19. november 2009

Riwe-vb

Tror på det med en periode og at hun for tiden skal bearbejde mange indtryk fra hverdagen. Vi sover alle i stuen da vi ikke har så meget plads, så der er kun en reol imellem vores og hendes seng.

Anmeld

19. november 2009

Johannamor-vb

Jeg kender godt den med ikke at have så meget plads, som man kunne ønske sig: Hos os kom der først ét barn i soveværelset og så ét til, og vi sov alle fire sammen i et lille års tid. Det fungerede fint om natten men ikke for de to børn om aftnen... Det havde været muligt at lave det om, også selvom lejligheden var for lille til os alle fire - vi gjorde det bare ikke, fordi det havde været rigtig dyrt, og vi var på vej til at flytte. Børn udvikler sig, og fordi din lille pige har kunnet sove i et hjørne af stuen indtil nu, er det ikke sikkert, at det kommer til at fungere på længere sigt. Jeg tvivler! Måske sker der det, at alle lydene, der må være i stuen, også selvom I nok prøver at være stille, forhindrer hende i at slappe helt af, når hun sover i løbet af aftnen. Og så bliver det for meget for hende, og hun vågner og skriger. Jeg ved ikke, hvilket langtidsplaner I har for jeres hjem. Men jeg tror, I skal overveje, hvordan I kan give jeres datter et mørkt og stille sted at sove - fra aften til morgen. Hun får brug for det - måske har hun det allerede nu, måske bliver det først rigtig vigtigt om et års tid. Det er så ikke supervigtigt, at alt er pefekt fra i morgen, det er bare vigtigt, at I har det i tankerne og ikke venter for længe med at gøre noget ved det.

Anmeld

19. november 2009

Riwe-vb

Det er helt klart noget vi tænker over i hverdagen. 1) At få det til at fungere så optimail som muligt så længe vi bor her. 2) hvad er vores ønsker for fremtiden ang. bolig... Vi har fået indrettet kontor i vores entre og har heldigvis spisekøkken så de fleste aftener bruger vi ikke stuen. Desuden er 'børneværrelset' afskærmet af panelgardiner vi så kan trække for inden hun bliver puttet så der er rimelig mørkt. Det fungerer egentlig fint, men vi er selvfølgelig klar over at det ikke kan blive ved for evigt. Vi regner dog med at skulle bo her 1 år endnu, så er jeg færdig med min uddannelse og håber at finde et job så vi kan få en lidt større økonomisk spillerum. Men desværre er det jo ikke lige så nemt at sælge en 1v lejlighed på Nørrebro for tiden - så vi må se hvad tiden bringer!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.