Har virkelig brug for mad ider til min pige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.930 visninger
4 svar
0 synes godt om
30. oktober 2009

MissBlondie-vb

Til jer med børn omkring 8 mdr. :) Hvad giver i jeres og spise og hvor mange ske måltider om dagen? Min dag ser sådan her ud: Morgenmad- havergrød eller øllebrød. Formiddag- flaske. middag- rugbrød. eftermiddag- frugt og ellers flaske. aftensmad- kartofler med noget til. nat-flaske. Men da jeg skal op på flere ske måltider da hun snart skal i dagpleje har jeg brugt for nogle flere mad ider. Hirsegrød og 3-kornsgrød giver jeg også en gang i mellem. :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2009

Riwe-vb

Hvad med div. former for suppe.

Anmeld

30. oktober 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Jeg giver også bløde grovboller moed ost og noget smørbart pålæg. Alverdens grøntsagsstænger til at gnaske på. Da Min datter blev 8 mdr. syntes sundhedspl. at hun skulle spise det som vi spiser og det gjorde vi så. Kartoffel/porre-suppe er et hit her. Laver og¨å smoothies til mellemmåltider...

Anmeld

30. oktober 2009

Mor til to-vb

Udover det de andre har skrevet: Youghurt naturel, evt. med frugtmos, smoothies som conni skriver (Du kan blende noget olie med ind i, så det bliver mere næringsmættet). Riskiks, majskiks osv. Det der i gamle dage hed Franske bagateller, men som hedder noget med wasa crisp and light, nu. Frugtstænger ind i mellem. Jeg tilrettelægger måltider sådan, at der skal være både noget let(frugt, youghurt etc.) og noget tungt (brød, kød etc.) til hvert måltid. Og så synes jeg også at du kan tænke på, at det ikke behøver at være forskelligt hver dag. De første 4-6 måneder af babyers liv får de det sammen morgen, middag, aften og nat, nemlig modermælk eller erstatning. Så hvis du synes det er svært at finde på noget nyt, så lad være, hvis bare hun trives med det. Børn elsker gentagelser. Så kan der komme nogen perioder, hvor hun bliver træt af bollen eller youghurten, så serverer du noget andet til det måltid.

Anmeld

30. oktober 2009

Mor til to-vb

Skal det være nemt eller er du til lidt mere 'krydderi'? Fik du prøvet opskriften med fisk, gulerødder og appelsin eller var det for omfattende? Hvis der må være lidt mere krydder på kan jeg se om der er nogle opskrifter til mellemmåltider... Kommer lige i tanke om, at youghurt naturel blendet med frugt (evt. de frosne) smager kanongodt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.