Jerndråber

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.411 visninger
10 svar
0 synes godt om
27. oktober 2009

Mor til to-vb

Har lige åbnet jerndråberne til lillebror. D-dråberne står på puslebordet, så vi husker dem. På jerndråberne står der at de skal opbevares koldt, ikke 'i køleskab', men 'koldt'. Hvad f..... betyder det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2009

Caidas-vb

Prøv udenfor- der er sgu så koldt :blink: Jeg vil tro at du skal undgå at stille det i direkte sol. Måske i et badeværelsesskab, men ikke et, hvor der er lampe i, da den sandsynligvis udgiver varme. Hvorfor giver I lillebror jerndråber?

Anmeld

27. oktober 2009

Heidi Nielsen-vb

Ja hvorfor giver I jerndråber ??? Min har aldrig fået jerndråber kun D-vitamin....

Anmeld

27. oktober 2009

M Illum-vb

Fra baby er 6 mdr skal de have jern. Noget med at deres naturlige jerndepoter er ved at være brugt op. Og vil så også tro at det er fordi de ikke spiser varieret nok - vi får jern fra kosten , især grøntsager :)

Anmeld

27. oktober 2009

Hobitten-vb

Når der står opbevares koldt, tænker jeg køleskab el. svaleskab.. At der ikke står 'i køleskab' tænker jeg, er fordi det ikke er nødvendigvis skal være 5 gr., men bare noget koldere end normal stuetemp. I følge sundhedsplejersken skal de have jerndråber fra 6 mdr til 1 år, så det fik den første og har også købt til nummer 2..

Anmeld

27. oktober 2009

Maxmor-vb

Mener at det daglige jernbehov er dækket ind, hvis barnet får minimum 400ml modermælkserstatning :unsure:

Anmeld

28. oktober 2009

LouiZe-vb

Jeg havde dem i køleskabet. Jeg fik af vide at de smagte af mindre når de var kolde. D-dråberne stod på puslebordet, så når ungen skulle have dem ja så huskede jeg også jerndråberne.

Anmeld

28. oktober 2009

Riwe-vb

Ja de behøver ikke ekstra jern hvis de får 400 ml. MME om dagen.

Anmeld

28. oktober 2009

Mor til to-vb

Caidas skrev:
Prøv udenfor- der er sgu så koldt :blink: Jeg vil tro at du skal undgå at stille det i direkte sol. Måske i et badeværelsesskab, men ikke et, hvor der er lampe i, da den sandsynligvis udgiver varme.
:laugh: :laugh: :laugh: Og allligevel inspireret af dette, står de nu i vindueskarmen i badeværelset, hvor vinduet altid står på klem. Tror I det er fint? Det er ved siden af puslebordet, så når jeg husker d-dråberne er der ikke så langt. Jeg VED bare at vi glemmer det ellers. Og ja der står også på den, at hvis barnet får 400 ml jernberiget mme eller tilskudsblanding, så skal man ikke give jern. Men hvis de får mindre en 400 ml, skal man give fuld dosis jerndråber...

Anmeld

28. oktober 2009

Ajna-vb

Det er kun ammebørn, som skal have jerndråber. Vi startede også op igår, og var i tvivl om hvor mange hun skulle have, da der på flasken stod 'børn 1-10 år 8 dråber', og min datter kun er 6 mdr! Spurgte apotekeren, som tydeligvis ikke anede en hujende fis om det - betryggende!!! :angry:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.