Er barnet aktivt under fødslen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.272 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. oktober 2009

Spunk-vb

Det lyder måske dumt, men jeg har altså spekuleret på det. Altså - bevæger barnet sig som det plejer (spark og møv) under udvidelsesveerne?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2009

mariamiss6-vb

I de fleste tilfælde nej, eller også er det meget lidt.... Men det er da sket at nogle børn har givet et spark fra sig... Men som jeg forstår det er det slet ikke som mens der er inde i maven, det er mere sådan et spæt måske, når man har fædt hovedet, og kroppen er lige ved at skal fødes.... Jeg selv har intet mærket, kun da Felix 'landede' så han stod fast, men det var jo ikke ham der som sådan bevægede dig, det var mere fordi han 'faldt' på plads da vandet gik....

Anmeld

23. oktober 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Jeg mener nu heller ikke, at de bevæger sig ret meget. I hvert fald ikke sådan som normalt, men de bevæger sig selvfølgelig en smule. Selv mærkede jeg heller ikke noget til nogen form for bevægelse inden imaven da jeg var i fødsel...

Anmeld

23. oktober 2009

Mor til to-vb

Egentlig kan det vel godt være barnet bevæger sig mellem veerne. Man lægger bare ikke mærke til det fordi man er så fokuseret på, at koncentrere sig om veerne...?

Anmeld

23. oktober 2009

Hobitten-vb

Tænker lidt lige som Mor til to, at der jo nok er bevægelser, men at man ikke mærker/registrerer dem... Barnet bliver jo også mast og skubbet af veerne, og kan da forestille mig at det også vrider sig lidt.. :huh:

Anmeld

23. oktober 2009

Rita-vb

Ja - og det kan være pisseirriterende når man prøver at arbejde med veerne og ungen så bare sparker løs. Barnet hælper jo også selv med til at komme ud og kan bevæge sig temmelig meget under fødslen :) Under to af mine fødsler har det klart været barnets bevægelser, der har været mest generende (og meget værre end veerne) :)

Anmeld

28. oktober 2009

Bellis-vb

Ja :laugh: Nu har jeg jo lige født og barnet er aktivt under fødslen. Og det er kun godt, da de møver sig ned. Tror bare ikke, at det er alle der lægger mærke til det. Men det gør de og det kan gøre ondt, når de sådan skruer sig ned i bækkenet.

Anmeld

28. oktober 2009

Spunk-vb

Tak for alle jeres svar - det har kastet lidt lys over sagen for mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.