Øv, jeg var ellers så go\'.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

792 visninger
11 svar
0 synes godt om
19. oktober 2009

Mor til to-vb

Jeg startede med at løbe lige efter 8 ugers undersøgelsen og har så været i gang i 4 måneder nu. I starten løb jeg 3 gange om ugen, så blev det til hver anden dag for jeg var bare megamotiveret. Jeg løber efter et løbeprogram jeg fandt på I Form's hjemmeside og det er supergodt. MEN efter det er blevet mørkt, når ungerne er lagt i seng kommer jeg ikke rigtig afsted mere. Jeg har været afsted et par gange, med lillebror, men det er bare ikke helt det samme fordi det altid lige skal passe ind, med farmand og storesøster. Lillebror skal helst køres i søvn til den sidste lur, så der kan jeg godt komme ud at løbe, men det er jo samtidig med aftensmad osv. Hvad gør I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2009

Heidi Nielsen-vb

Lige nu løber jeg ikke da min mave er ALT for stor og tung + at jeg fået bækkenløsning :) MEN ellers løber jeg også efter det program du har og du har ret det er super godt.....jeg løber hver anden dag i vinter halvåret og næsten hver dag i sommer halvåret.....jeg er så heldig at jeg kun arbejder 25 timer om ugen og det er om eftermiddagen så når Alexander er afleveret i dagplejen tager jeg hunden med ud og løbe......

Anmeld

19. oktober 2009

Mor til to-vb

Hvornår er det nu du har termin? Ja, hvad det angår glæder jeg mig faktisk også til at starte på arbejde. Jeg er jo lærer, så jeg kommer også til at kunne løbe formiddag eller eftermiddag. Jeg har ikke løbet før. Eller, dvs., det har jeg, men jeg har altid fået mega ondt diverse steder, så jeg håber virkelig, at jeg kan holde ved i gennem vinteren. Min mand gav mig et løbeur i fødselsdagsgave for en måned siden, for at motivere mig gennem vinteren. Det hjælper også, men det er måske bare en periode vi skal i gennem lige nu. Men Heidi, det er da ikke super godt at løbe hver dag.??

Anmeld

19. oktober 2009

Heidi Nielsen-vb

Jeg har termin 22 februar 2010....men allerede nu føler jeg at jeg er for 'stor' til at kunne løbe og så er der bækkenløsningen :) Tror nok du skal klare dig gennem vinteren hvis bare du finder tid til det :) og løbeuret er en super god opfindelse....er det et med det hele i ?? pulsmåler osv.... Jeg løber jo heller ikke hver dag.....jeg holder løbefri i weekenderne :P Aiiii hver anden dag løber jeg min normale tur efter løbeprogrammet og de andre dage er det bare en super kort tur for jeg bare ikke undvære det :)

Anmeld

19. oktober 2009

Sofies mor-vb

jeg vil oz.....flot at I får løbet, jeg har aldrig rigtigt kommet i gang med det, men vil gerne. Skal i mellemtiden vist liiiige tabe noge kilo før jeg går i gang. Man skal vel osse investere en formue i løbesko :huh:

Anmeld

20. oktober 2009

Mor til to-vb

Det der motiverede mig var I forms hjemmeside. Der kan du finde et løbeprogram til helt nybegyndere. Det er supergodt og det var SLET ikke hårdt at komme i gang. Det var en sejr HVER gang jeg var ude at løbe. Faktisk forstod jeg ikke hvorfor det var så nemt! :) Men ja, du er nødt til at have nogle ordentlige løbesko. Og du skal være sikker på at du køber de rigtige. Jeg mener at du skal op på et løbebånd i de sko du køber for at se om din fod står rigtigt i dem. Men prøv i første omgang lige at kigge på det her løbeprogram: http://iform.dk/traeningsplanner/loebeprogram-begynder

Anmeld

20. oktober 2009

Heidi Nielsen-vb

Ja det er vigtig med de rigtige løbesko men de behøver nu ikke være så dyre igen...... Jeg købte mine hos Intersport på udsalg.....for at få de rigtige skulle jeg stille mig op på et spejl der så på en eller anden måde viste hvordan min fod ville lande på jorden når jeg løb og så fandt de nogle sko ud fra det......jeg sagde at jeg ville have nogle ordentlige sko men da jeg på det tidspunkt ikke var sikker på at løb var noget for ville jeg ikke ofre 1500 på dem.....hun fandt så et par rigtige gode der var sat 1000 kr ned og jeg gav 'kun' 500 kr for dem....(ved godt at det også kan være mange penge for nogen) og jeg har aldrig fortrudt mit køb det er de bedste sko jeg længe har haft og frygter for hvad jeg kan få når de skal skiftes ud om ikke så længe :) Og ja prøv at tjekke løbeprogrammet ud.....det er slet ikke så hårdt at komme igang som mange tror :)

Anmeld

20. oktober 2009

Mor til to-vb

Heidi Nielsen skrev:
Tror nok du skal klare dig gennem vinteren hvis bare du finder tid til det :) og løbeuret er en super god opfindelse....er det et med det hele i ?? pulsmåler osv....
Ja det kan en hel masse. Det er et Garmin forerunner 305. Den funktion jeg har brugt mest er fartfunktionen. Så fortæller den mig hvis jeg skal løbe hurtigere eller langsommere. Det er nu (desværre) mest 'hurtigere, hurtigere, tjep, tjep, tjep', den siger :P :laugh: Der var en dag jeg løb i skoven og den blev ved med at sige jeg skulle løbe hurtigere. Jeg havdé min søn med i klapvognen, så det var megahårdt og jeg fattede det ikke. Så fandt jeg ud af, at det var fordi modtagelsen var dårlig, der hvor jeg løb og jeg havde løbet rigtig hurtigt :laugh: Jeg var helt færdig da jeg kom hjem! :laugh:

Anmeld

20. oktober 2009

Johannamor-vb

Det er vigtigt med gode løbesko. Jeg har i flere omgange prøvet at lære mig selv at løbe - og fået dårlig ryg af det, fordi jeg liiige skulle se, om jeg nu blev glad for det, før jeg investerede i løbesko. Dumt! For med dårlig ryg gik der måske et år, før jeg kom ud at løbe igen. Jeg løb rigtig godt, før jeg fik børn, men nu synes jeg, det er svært at finde tiden. Når aftensmaden er spist, børnene er puttet og det er blevet mørkt, så har jeg altså svært ved at tage mig sammen. På det seneste har jeg dog været afsted et par gange om ugen og det er dejligt. Iøvrigt er det med de ekstra kilo ikke nogen forhindring for at komme afsted. Selvfølgelig er man ikke smart, og selvfølgelig puster man lidt ekstra, men det er en glimrende måde at komme af med de ekstra kilo - og det ved jeg af erfaring.

Anmeld

20. oktober 2009

Mor til to-vb

Johannamor skrev:
Det er vigtigt med gode løbesko. Jeg har i flere omgange prøvet at lære mig selv at løbe - og fået dårlig ryg af det, fordi jeg liiige skulle se, om jeg nu blev glad for det, før jeg investerede i løbesko. Dumt! For med dårlig ryg gik der måske et år, før jeg kom ud at løbe igen. Jeg løb rigtig godt, før jeg fik børn, men nu synes jeg, det er svært at finde tiden. Når aftensmaden er spist, børnene er puttet og det er blevet mørkt, så har jeg altså svært ved at tage mig sammen. På det seneste har jeg dog været afsted et par gange om ugen og det er dejligt. Iøvrigt er det med de ekstra kilo ikke nogen forhindring for at komme afsted. Selvfølgelig er man ikke smart, og selvfølgelig puster man lidt ekstra, men det er en glimrende måde at komme af med de ekstra kilo - og det ved jeg af erfaring.
Enig i alle 3 ting. Løbeskoende er det vigtigste udover motivation. Jeg er bare ikke vild med at løbe i mørke. Ellers kunne jeg såmænd godt komme afsted om aftenen. Hvordan kommer jeg af med de tanker der fortæller mig at der står en voldtægtsmand rundt om næste hjørne? Det er altså ingen fornøjelse at komme afsted, så... :ohmy: Kender i øvrigt godt det spejl du nævner, Heidi. Jeg var også på det, men ville gerne på løbebåndet også, så jeg var sikker på at jeg ikke overpronerede i de sko jeg købte. Det gør jeg nemlig rigtig meget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.