den første skemad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.132 visninger
8 svar
0 synes godt om
4. januar 2010

Løkkemor-vb

Hvordan er det lige??? Må man gennem kartoffelmos med mme blandet i. Fx lave kartoffelmos til to dage og så røre den op med smør og mmepulver og gemme halvdelen til næste aften...??? Jeg kan ikke lige finde det nogen steder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2010

Fuzzbox-vb

Den må jeg melde pas på! Jeg tror slet ikke at jeg ville lave så stor en portion. Lea kunne ikke fordrage når jeg lavede den 'babyvenlige' kartoffelmos, så det var spildt arbejde her ;)

Anmeld

4. januar 2010

Elverpigen-vb

Der står på pakken med mme at den ikke må denopvarmes, så du kan nok lave mos uden mme og så rører den i dagen efter. Men jeg er heller ikke sikker. :huh:

Anmeld

5. januar 2010

Mor til to-vb

Det er rigtigt som elverpigen skriver. Der er jo heller ingen grund til at putte det i før dagen efter. Jeg laver til en uge ad gangen og fryser det ned i portioner til 2 dage. Så varmer jeg det og kommer mælk og fedtstof i bagefter... Jeg mener at den eneste grund til at det ikke skal opvarmes flere gange er pga tabet af vitaminer og mineraler...

Anmeld

5. januar 2010

Spunk-vb

Hvad er grunden til at man kommer mme i? Fordi barnet kender smagen, eller for at 'berige' maden?

Anmeld

5. januar 2010

Elverpigen-vb

For at 'berige' maden, og for at være sikker på at barnet får fedtstoffer nok.

Anmeld

6. januar 2010

Løkkemor-vb

Det lyder også som det jeg er kommet frem til. Jeg syntes bare, det har været lidt svært her i starten at lave portionen lille nok til en dag, derfor til to dage. Men igår fik jeg lavet en portion, så hun næsten spiste det hele. Tak for hjælpen

Anmeld

6. januar 2010

lib1982-vb

Vi har haft rigtig god erfaring med at blende kartoflerne med gulerødder - er som om vores drenge ikke helt kan med konsistensen når det 'bare' bliver most... Jeg har taget lidt af kartoffelvandet og blandet MME i og så blendet sammen med, og NU glider det ned uden problemer :cheer:

Anmeld

6. januar 2010

Mor til to-vb

Løkkemor skrev:
Det lyder også som det jeg er kommet frem til. Jeg syntes bare, det har været lidt svært her i starten at lave portionen lille nok til en dag, derfor til to dage. Men igår fik jeg lavet en portion, så hun næsten spiste det hele. Tak for hjælpen
Kan godt huske det med at skulle have det til at passe. Det var SÅ irriterende at skulle smide mad ud, syntes jeg :( .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.