Gammelt kød i køledisken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.094 visninger
10 svar
0 synes godt om
29. september 2009

Webredaktøren-vb

Puha, fik I set Kontant her til aften, der testede 'frisk' kød i Super Best, Kvickly, Føtex og en kæde mere? Halvdelen af stederne hvor de tog stikprøver havde det dagfriske kød ligget længere end datomærkningen :angry: Jeg køber ofte 'frisk' kød, da jeg tænker, at det er mere lækkert end tysk kød i Netto, men det skal der vist laves om på. Køber I det 'friske' kød i supermarkederne eller bruger i lokal slagter?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2009

Fuzzbox-vb

Jeg køber tilbudskød ;) Nogen gange er det 'frisk' kød! Jeg fik ikke set programmet, men det er da ret skræmmende, hvis det ikke passer, at kødet er til at stole på :blink:

Anmeld

29. september 2009

Webredaktøren-vb

Ja, selv om der var et klistermærke på pakken, der sagde at kødet var pakket samme dag, blev det pakket om næste dag, og fik så bare et nyt klistermærke på ... lækkert :woohoo:

Anmeld

29. september 2009

Fuzzbox-vb

Man kan da sige, at de ikke løj om, at det var pakket samme dag ;) Men det er lidt noget øf, at det er gammelt kød, der kommer i en fin indpakning hver gang :S

Anmeld

29. september 2009

Fuzzbox-vb

Inde på Nordjyske, har jeg lige læst artiklen om programmet! AAAAAAAD >.< Kontant har jo haft pakkerne åbnet, for at sætte de diskrete mærker på, og og så er det pakket om :blink: Og prøv at tænke på de pakker, der nogen gange har huller i filmen, dem tager jeg da aldrig. Men kan så risikere at tage dem dage efter :dry:

Anmeld

30. september 2009

Bellis-vb

Jamen, det er da gamle nyheder. Sådan har det været til alle tider. Og det gælder jo ikke kun kød, men også pålæg og ost. Jeg køber, for det meste, kød ved slagteren. Der kan jeg da se og dufte kødet, inden jeg køber det - og kan nemt klage, hvis det ikke er ok. Men garanti er der jo aldrig, for at det er tvivlsomt det du køber. Vakummpakket er bedre end det, der er pakket med film. Og uanset, så kan man sige, at i Netto, der kan de ikke pakke det om, det sker jo kun i de butikker, hvor der er slagterafdeling.

Anmeld

30. september 2009

151009-vb

Bellis skrev:
Vakummpakket er bedre end det, der er pakket med film. Og uanset, så kan man sige, at i Netto, der kan de ikke pakke det om, det sker jo kun i de butikker, hvor der er slagterafdeling.
Jeg køber altid vakuumpakket, netop af den grund. Har dog en gang oplevet at der var dårligt kød i en pakke fra Netto, så er holdt op med at købe kød der ;)

Anmeld

30. september 2009

151009-vb

Har lige set udsendelsen på dr's hjemmeside. Så mega klamt. Desværre sker det jo overalt, ikke kun i supermarkederne. Har faktisk selv været med til at ændre på datomærkningerne på min arbejdsplads, inden jeg gik på barsel. Skal da så absolut ikke tilbage og arbejde der når barslen er slut!

Anmeld

1. oktober 2009

Laurie-vb

Jeg læste om det i en avis i går... kan man ikke SE på kødet, om det er frisk eller ikke? Nu forstår jeg bedre, at nogle gange ser 'frisk' hakkekød lidt brunlig ud...

Anmeld

1. oktober 2009

Pia74-vb

Jeg har ikke set programmet.... men vi har tit købt større partier fra en landmand, hvor en uddannet slagter har parteret kødet. Det er ikke nødvendigvis billigere men smagen er god og vi ved, hvor gammelt kødet er. Hvis jeg køber fra køledisken, så stoler jeg på mine øjne. Hvis kødet ser frisk ud, så plejer det også smage godt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.