Harry Potter - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.747 visninger
5 svar
0 synes godt om
21. september 2009

Ajna-vb

Jeg kunne godt tænke mig at komme i gang med at læse Harry Potter bøgerne for mine drenge, men er i tvivl om, de er gamle nok. Hvor gamle skal børn være, for at de 'fanger' handlingen i Harry Potter?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2009

ctw1981-vb

Jeg vil sige at du godt kan begynde omkring de 6 år med den første bog. Den er ihvertfald børnevenlig. Som årene i bøgerne går - jo mere henvendt til både børn og voksne bliver bøgerne. Hvor gamle er dine børn?

Anmeld

21. september 2009

kongster-vb

De første to bøger er jo både kortere og med enklere historie end de følgende, så dem kan man nok godt starte med ved 6-7 års alderen. Jeg mener det var deromkring jeg læste dem for datteren. Min søn er 5 og vant til at få læst højt (vi har bl a læst 'Troldmandens nevø', 'Løven, heksen og garderobeskabet' og 'Hobitten' højt for ham) men han bliver ikke fanget af Harry Potter endnu, selvom vi stopper i læsningen og forklarer hvad der sker. Datteren fik som sagt læst de første da hun var 6-7 år og nu hvor hun er 9 er vi næsten færdige med bind 5. Jeg tror vi venter lidt med de sidste to bind - Harry vokser noget hurtigere end hun gør :) og de sidste bøger er nok lidt for skræmmende for hende. Så jeg vil sige at det kommer an på barnet - bliver de nemt skræmte, kan de følge en kompliceret handling, kan de holde koncentrationen når der ikke sker så meget etc? Prøv med de første par bøger og se hvordan det går

Anmeld

21. september 2009

Spunk-vb

Hvis barnet er vant til at følge komplicerede handlinger og mange personer, så måske fra 6 år, men mit umiddelbare bud er 8 år - så får de måske lidt mere ud af det.

Anmeld

21. september 2009

Ida-s-vb

Jeg forsøgte for et års tid siden at læse for de to ældste, der på det tidspunkt var 6½ og 8. Vi opgav ret hurtigt, det fangede dem slet ikke. Og de er ellers ret 'belæste'.

Anmeld

22. september 2009

Pia S-vb

Vi har læst dem løbende og læste den sidste højt, da den kom på dansk. Han er 9 nu, så han har vel været 7½ - 8 da vi læste den sidste. Han har været totalt opslugt hele tiden og nu overvejer han at genlæse dem selv!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.