Nf og md scanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.378 visninger
5 svar
0 synes godt om
18. september 2009

151009-vb

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om hvad tanker i har gjort jer i forbindelse med de to scanninger. Hvorfor (fra)vælger man at få dem? Havde i tænkt over hvorfor scanningerne foretages eller sagde i ja til dem, bare for at se baby? Var i desuden enige med jeres partner om hvad der skulle ske hvis resultatet ikke var som det burde - altså hvis der viste sig at være stor risiko for down syndrom eller andre svære misdannelser?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2009

Sofies mor-vb

Ja vi havde taget beslutningen, så det var med hjertet i halsen :blink: Dem der fravælger scanning må være for at de alligevel ikke vil afbryde svangerskabet, uanset resultatet.

Anmeld

18. september 2009

151009-vb

Det havde vi også. Hvis der var noget galt, så skulle svangerskabet afbrydes. Efter vi havde sagt ja, glædede jeg mig helt vildt til at se baby og det var faktisk først dagen før scanningen at det egentlig gik op for mig hvorfor vi skulle have foretaget denne scanning. Ellers havde jeg ikke rigtig tænkt på det. Heldigvis var der ingenting. Baby havde det super :)

Anmeld

18. september 2009

Sofies mor-vb

Jamen i de fleste tilfælde er det jo super....vildt at se det lille væsen live...Sofie drejede hoved og kiggede lige ud på os...det var vildt :woohoo:

Anmeld

18. september 2009

M Illum-vb

Vi var helt enige om at var der stor risiko eller kunne de se at der var noget galt med barnet, så skulle vi ikke ha det. Slut prut finale. Der var vi helt eninge. Vi har ingenting at tilbyde et handicappet barn. Og har heller ikke overskuddet til det. Nu blev jeg scannet en del gange, men kunne ikke finde på at fravælge det. Hvis der skulle være noget galt, f.eks. med hjertet har de jo mulighed for at reperer det inden fødslen. Gav mig også en trykhed af at alt var ok og jeg bare kunne nyde graviditeten :)

Anmeld

18. september 2009

Spunk-vb

Jeg synes, at det er et fantastisk tilbud, og ville ikke drømme om at sige nej. Jeg synes at det er nervepirrende nok at være gravid - tænk hvis man ikke havde den sikkerhed, at man får at vide, alt med ret stor sikkerhed er ok. Jeg var vildt nervøs da vi skulle til nf-scanning - regnede faktisk ikke med at der var noget problem, men blev bare så nervøs da vi nåede derop - og så var der 40 minutters ekstra ventetid. Vi havde faktisk ikke diskuteret direkte hvad der skulle ske, hvis alt ikke var ok, men har jo talt om det tidligere, så vi er nok temmelig enige. Tror at det er svært at svare på før man står i situationen, men jeg tror absolut at jeg ville vælge en abort hvis der var noget galt med barnet - men igen kommer det jo an på hvad det er. Hvis det var mongolisme eller en meget alvorlig sygdom så ja - hvis det drejede sig om et par sammengroede fingre ville jeg ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.