Skabet lugter af..... SKAB!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.373 visninger
13 svar
0 synes godt om
18. september 2009

LouiZe-vb

For et års tid siden købte jeg et fint skab til min søn på et loppemarked. Det var meget brunt og meget lidt lækkert, men han skulle kun have 500 kr for det :) Jeg vaskede det grundigt og gik i gang med malingen. Jeg har malet det på ALLE flader. Også under hylderne :blink: Men det sidste stykke tid har min søns tøj lugtet meget stygt. Jeg vaskede så ALLE flader i Rodalon og det hjalp også lidt, men nu er lugten tilbage :( Jeg bruger ikke skyllemiddel i tøjet, men er begyndt at overveje det... Hvad skal jeg gøre? Vil nødigt af med skabet, det er så fint :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Puha, det lyder ikke rart :blink: Har dog oplevet det samme med et 'loppemarkedsskab'. Jeg måtte slibe al malingen af med en rystepusser, for derefter at slibe hele skabet ned og derefter male det igen... Stort arbejde, men flot og fint skab bagefter ;)

Anmeld

18. september 2009

LouiZe-vb

Hjalp det så på lugten? For lugten her er kommet snigende. Den var der ikke i starten...

Anmeld

18. september 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Ja det hjalp på lugten, den har i hvert fald ikke været der siden og det er 2 år siden nu :)

Anmeld

20. september 2009

LouiZe-vb

Jeg fik den geniale idé at lægge noget hyldepapir på hylderne. Hvis det ikke hjælper må jeg jo igang med rystepudseren :ohmy:

Anmeld

20. september 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Ja det var faktisk også en god ide. Du kunne jo evt. finde noget lækkert tapet og tapetsere hele den indvendige bagside :silly: Det får jeg helt lyst til at gå i gang med på mit skab, ha, ha... :woohoo:

Anmeld

20. september 2009

LouiZe-vb

Du siger noget... B)

Anmeld

21. september 2009

uni-gruppe-vb

Læste også om nogen lavakorn man kan bruge til at fjerne dårlig lugt med. Tror du kan finde det på mortalin.dk - ellers prøv at google lavakorn. Det lyder umiddelbart nemmere end at slibe og male osv. Men hyldepapir vil nok skåne tøjet også. Men ikke hvis lugten er i hele skabet så siver den vel ind alligevel :o)

Anmeld

21. september 2009

LouiZe-vb

Tusind tak Hera, det skal jeg købe! Og krydser for at det virker :)

Anmeld

26. september 2009

LouiZe-vb

Ok, jeg har så lige fundet ud af at det slet ikke er skabet der lugter, men selve tøjet! :angry: Jeg har lige ryddet op i den yngstes tøj og pakket væk hvad der var blevet for småt. Og nogle af de langærmede bluser han ikke har brugt længe, de lugter ligesådan. Og hans tøj ligger i en NY skuffe i bryggerset og har aldrig været i kontakt med den ældstes skab :huh: Jeg vasker med Neutral pulver og bruger en sjælden gang Neutral skyllemiddel. Ellers bruger jeg ikke skyllemiddel. Og deres tøj bliver vasket på 40 grader. Så nu er der indkøbt Snuggle skyllemiddel med duft :woohoo: Og ALT deres tøj er lugtet igennem og det som er tvivlsomt er røget i vasketøjskurven! Men mærkeligt er det da. Mon det kan være fordi jeg vasker uden duft og tøjet så har ligget lidt længe? Stakkels skab har bare fået skylden for det hele :(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.