Undres igen over Luksusfælden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.941 visninger
46 svar
0 synes godt om
15. september 2009

Webredaktøren-vb

Jeg er efterhånden blevet helt afhængig af at se Luksusfælden på TV3 :S Jeg undres uge efter uge over, hvordan folk kan lade økonomien sejle så meget, og mit eget forbrug falmer da virkelig i forhold til. Denne uge er det dog ikke så galt - parret har 'bare' købt et hus de ikke har råd til og været uheldige at miste jobs, men puha... der er da virkelig nogle, der forstår at bruge penge i dette land. Er I storforbrugere eller snusfornuftige?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2009

151009-vb

Jeg har ikke tv3, så kan desværre ikke se luksusfælden :S mht til min egen økonomi, så er jeg blevet nødt til at nøjes med et hævekort til min konto. Kan simpelthen ikke styre det hvis jeg har dankort eller bare visa electron. Så jeg kan da ikke bruge flere penge end jeg har - gjorde jeg flittigt de par gange hvor jeg har ejet et dankort - men nu bruger jeg bare pengene lidt for hurtigt. Så falder vel ikke i kategorien storforbruger, men er så absolut heller ikke snusfornuftig ;)

Anmeld

15. september 2009

Webredaktøren-vb

Nå, men du er da ret fornuftig, når du har valgt at droppe visakortet så ;)

Anmeld

15. september 2009

151009-vb

Webredaktøren skrev:
Nå, men du er da ret fornuftig, når du har valgt at droppe visakortet så ;)
Mange tak.. Nu mangler jeg bare at finde en måde hvorpå jeg stadig kan have penge på kontoen HELE måneden ;)

Anmeld

15. september 2009

Titte-vb

Jeg undres også hver uge over de mennesker, der bare ikke har sat sig selv ind i deres egen økonomi, og at de ikke har haft nogen som helst føling med at der pludseligt er -30000 på deres konto........ HALLO, det er da for utroligt. Det kan godt være, at banken har lavet en regnefejl, men man er selv forpligtet til at gå alt igennem, som banken fremstiller til een. Jeg har visa kort, og det fungerer fint, bruger det der nu er til, og gemmer hvis jeg kan............

Anmeld

15. september 2009

Fuzzbox-vb

Jeg vil ikke påstå at jeg er en storforbruger - men jeg er en båtnakke til det med penge, og fik jeg lov til at administrere det hele selv, så ville jeg gå neden om og hjem, i løbet af 2 timer :blush: Selvom vores økonomi ikke er kulsejlet (den er heller ikke god), så kan jeg da oftest ikke lade vær med at undre mig over, nogen af dem, som er med i programmet. Alle de biler de har er tit helt nye biler, der koster over 600.000 kr at anskaffe sig :blink:

Anmeld

15. september 2009

151009-vb

Ja, jeg fatter heller ikke hvordan nogen mennesker kan komme så langt ud. Jeg ville da tro at banken sagde nej til lån og derudover ville spærre div kort når de er blevet overtrukket med lidt for meget? Har da en gang oplevet at visakortet var blevet spærret fordi kontoen var trukket for meget over og min bankrådgiver ikke kunne komme i kontakt med mig. Simpelthen for pinligt at stå i Netto og finde ud af at kortet er spærret. :blush:

Anmeld

16. september 2009

uni-gruppe-vb

Det med at have penge hele måneden.... Nu har jeg i 10 måneder siddet med dobbelt husleje, og en RET stram økonomi (men nu er lejligheden solgt HURRA). Men jeg delte simpelthen rådighedesbeløbet op i antal mandage til næste lønudbetaling, og så hævdede jeg det beløb hver mandag. Og så SKULLE de bare holde til næste mandag. Så er det ikke så mange dage hver uge man er på røven. Og 2 dage om ugen er meget bedre end 8-10 dage sidst på måneden. Men jeg tror nu alle kender det med at der er for meget måned sidst på pengene :lol: Og iht. det med luksusfælden, så har jeg altså klaret mig igennem denne her møgperiode UDEN at låne penge overhovedet, så jeg føler mig enormt hellig når jeg ser de der programmer ;)

Anmeld

16. september 2009

ctw1981-vb

Det der får mig til at undre mig over luksusfælden er altså de mennesker der har brugt 10.000 - 14.000 mere end de havde til rådighed HVER måned. Det er da utroligt at de ikke kan regne ud at de bruger alt for mange penge. De må da slet ikke have noget overblik over deres økonomiske situation. Kunne forstå man kunne komme til at bruge 500 kr. / 1000 kr hvis man ikke har overblikket - men 10.000 det er da helt ude i hampen. Men jeg må også indrømme jeg er også blevet 'afhængig' af at se det. Også for at få lidt gode idéer til husholdningen herhjemme. :skole:

Anmeld

16. september 2009

Fuzzbox-vb

Jeg ender altid med at få dårlig samvittighed når jeg ser det... Mit Dankort er nemlig overtrukket, så kan man nemt sidde og skamme sig lidt, når man ved, at der ikke er grund til at den er det :blush:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.