Bor på 2 sal, hvad er mest praktisk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

964 visninger
4 svar
0 synes godt om
3. september 2009

rictic

Jeg er gravid i 3 måned med første barn og er begyndt at tænke lidt på hvad der er mest praktisk når vi ikke har så meget plads.Vi bor på 2 sal og vi har en lille altan hvor der godt kan stå en barnevogn og der er en baggård og en kælder der hvor vi bor. Hvad er så mest praktisk for ikke at skulle slæbe en barnevogn op og ned at trapperne efter at have været ude at gå en tur og hvis jeg nu gerne vil have barnet til at sove til middag ude på altanen i barnevognen. Har hørt at det er så godt at børn sover ude. Jeg vil jo gerne have at barnet skal sove tæt ved mig så jeg ikke skal rende op og ned af trapperne hvis barnet taber sutten. Eller skal jeg bare lade barnet sove til middag i tremmesengen hvis vi ikke går en tur. Jeg er i tvivl. Er der nogen der har erfaring med at bo et par etager oppe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2009

Sjl-msl-Mkl

Altså nu bor jeg på 3. sal. Har boet her siden jeg var 7½ mdr. henne.
Jeg brugte liften til og transportere min datter op og ned, så længe det kunne lade sig gøre. Mht middagslur, så har jeg altid holdt meget på at jeg ikke ville gå ture for at hun skulle sove, da det er vigtigt at hun kunne sove uden så meget vrøvl - kan jo heller ikke gp med hendes trammeseng.
Så dvs at jeg har sat min barnevogn nede i opgangen, låst fast. Og så har jeg haft en klapvogn oppe på min altan. Det har jeg været meget glæd for. Kan jeg varmt anbefale.

Lykke til.

Anmeld

3. september 2009

Mira0911

Hvis det var mig som boede på 2. sal... Ville jeg bruge Altanen...

Anmeld

3. september 2009

trunte89

Bor godtnok kun på 1., men vi har en billig brugt barnevogn til at stå på altanen. <den sover hun altid i.
Vi havde også en barnevogn til at stå nede da hun var lille. Der var en lift i. Så da hun var helt lille og vi var ude og gå og hun faldt i søvn, var det jo dejlig nemt at bære hende op i den.

Nu går vi aldrig tur når hun skal sove, hun vågner gerne når hun bliver taget op. 
Har dog nogle gange været heldige at hun har sovet videre når hun blev lagt ud på altanen. 
Så det kan godt lade sig gøre

Anmeld

3. september 2009

linemus

Da vi fik den første boede vi på tredje sal. Vi købte en brugt barnevogn i gul&gratis til 100,-, som stod på altanen. Den sov han altid til middag i. Og så havde vi en kombivogn i kælderen til ture. Vi valgte kombivognen, netop fordi han ikke skulle sove til middag i den, og det ville derfor ikke gøre noget, at barnevognsdelen ikke var så lang. Den er også nemmere at have med i busserne. Og så kan man jo skifte til klapvogn, når barnet er stor nok til det (vi skiftede vist da han var 9-10 mdr.), og den kan man også sove i, hvis det kun er engang imellem på ture.

Mit største dilemma var, hvis vi havde gået tur og han faldt i søvn. Så kunne jeg ikke tage ham med op og ville heller ikke lade ham stå i gården (det var ikke en lukket gård). Så gik jeg rundt i et par timer eller sad og læste på en bænk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.